• vilda12

flärp??

Min lille pojke är född med en droppformad utväxt framför ena örat.. lilla flärpen. Är det nån som har en flärponge? Vet ni isf varför det blir så? vad är den medicinska termen på flärpar??

• Svar på tråden flärp??
  • Maggis

Vet väl inte om jag vill kalla det Melker har för flärp men han har som en liten kulle (två tillochmed) framför örat på höger sida. En liten utväxt som han har haft sedan födseln.

//Maggis
  • anne h

min minsting hade det.
    På prematuren där han låg (pga sjukdom, inte prematur) sa de att det var en rest av gälar (som alla har men de försvinner långt innan man är färdigutvecklad), den snodde de av med en tråd så det finns bara en liiiten "kulle" där, nästan som en plita.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • vilda12

hm.. trodde de skulle ta bort lillens flärp på det viset med, men läkaren skrattade åt mej och sa att så kan man inte göra, den tar vi bort under narkos i treårsåldern! Han har också "kullar" framför bägge öronen.

• Maggis

Melkers är så små så dem lär han få ha kvar. Det har aldrig talats om att plocka bort dem. Men de stör inte heller.

//Maggis
  • anne h
    vilda12 skrev 2007-02-05 16:45:04 följande:
    hm.. trodde de skulle ta bort lillens flärp på det viset med, men läkaren skrattade åt mej och sa att så kan man inte göra, den tar vi bort under narkos i treårsåldern! Han har också "kullar" framför bägge öronen.
    Är det en stor "flärp" då? Här satte de ju bara en typ sytråd runt.. o några dagar senare trillade den väck..
    Finns väl ingen anledning att vänta till 3årsåldern och ta till narkos för en sån "skitsak" (missförstå mig inte nu), om det nu inte är tjockt..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • vilda12

den är väl eh.. har ju inget att jämföra med.. ganska stor men sitter bara fast i en liiten snutt hud. (syns ganska bra på bilden "skrutt" i mitt galleri.) tyckte också att det var lite märkligt. men.. den är så söt så jag kommer sakna den när dom väl tar bort den!!

• vilda12

*puffar*

fler flärpongar???

är detta vanligt???

Svar på tråden flärp??