• gosmamman

Hur gammalt var ditt barn när det började få lördags godis

Hoppas denna omröstning är lite mindre rörig, börjar hajja detta nuSkrattande

Min dotter skulle precis fylla 3 när hon började få lördags godis

Mamma till 2 underbara töser maj-03 och okt-06
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när det började få lördags godis
  • missis

oj! josef är 2 år o jag ser absolut ingen anledning att börja med lördagsgodis än, det drar jag ut på så länge det går. helt onödigt för ett så litet barn att börja ärta godis, Tänk på de stackars tänderna!!

• Majsan70

Minstingen var väl 16 månader kanske när hon fick fredagsgodis. Då var hon väl medveten om vad det var eftersom syskonen äter på helgerna.

Sonen som är äldst var flera år gammal när han fick smaka första gången.

• gosmamman

När min dotter var 2 gick det hur bra som helst men när hon var 3 så började alla kompisar, kusiner osv ha godis och hon fick sitta med sitt russin paket och på påsken precis innan hon skulle fylla så skulle de bjuda på godis på dagis och då tänkte jag först att hon bara skulle få sin clementin,pepparkaka och russin men jag orkade inte krångla med personalen och så tyckte jag hon började bli så stor så hon undrade ju varför inte hon skulle få och sa "när jag blir stor får jag också äta".

Tyckte det känndes så taskigt när 1 och 2åringarna åt

• Nuk

Min dotter är två och ett halvt och jag ser ingen anledning att ge henne lördagsgodis.

• Mrs Jane Doe

Vi har det som "Jennie med ie" - "ibland-godis" ;o)

Dottern är fyra och får äta godis när vi äter godis...

• viramia

Min dotter blir 3 i Maj, hon får äta godis ibland på helgerna. Ibland blir det popcorn, glass. Vi köper aldrig hem just godis till henne utan det blir mera om någon bjuder henne. Typ mormoreller farmor. 
    Känns inte som att vi vill introducera godis i hennes liv redan. Hon mår så bra utan det ju!
    Men om vi föräldrar blir sugna och äter, då självklart får hon med smaka.
    Hon är ju även en människa som gillar att njuta av livet!!!

• Marvelous

Varför ska man börja? Helt sjukt.... om man är rädd om sitt barn borde man försöka hålla in med godis så länge som möjligt. Ungarna LEVER på godis och läsk nu för tiden

• Helene OSV
    Jennie med ie skrev 2007-02-05 18:05:24 följande:
    Simon är snart 3½ och vi har inte lördagsgodis. i har ibland-godis Vi äter godis ibland, och det kan vara en lördag men också en måndag eller onsdag eller vilken dag som helst. ~ jenniesblogg.bloggspace.se ~ jennies-hemsida.zoomin.se~
    Samma här!

Olivia får i princip aldrig lösviktsgodis (alltså gummiaktiga eller hårda godisar) utan oftast är det en liten bit mörk choklad eller nåt. Nån gång har hon fått en klubba men jag gillar inte att hon äter sånt.

Sigrid får smaka en liten pyttebit mörk choklad ibland.
  • MrsFritz

som någon innan i tråden skrev så fick min son godis(popcor,chips,glass) om vi åt å då vid runt 2½års ålder å smka på.Plast pappa är diabetiker så nu blir det bara godis för ca 5Kr veckan..

• IlsaBlackWidow

Varför göra det till en regel att barnen SKA äta godis en gång i veckan?

Min son är bara 15 månader men det kommer nog bara bli iblandgodis och kalasgodis här med när han blir större.
    Sen behöver väl det inte vara rent lösgodis?

• Fotografen

Vår dotter började inte med lördagsgodis förrän runt års ålder.

• Nebulosa

Dottern blir tre i maj och hon får smaka glass eller bulle om vi äter det själva. Och det är rätt sällan vi har sånt hemma.
    Choklad har hon smakat några gånger men ingen annan godis.
    Hon älskar frukt så det får vara hennes "godis" så länge.

• Angel 1982

Vi har inget bestämt lördagsgodis,men vi har helgmys. Så då får dom nåt gott. Antingen chips, lite godis, popcorn eller glass. Och det ANTINGEN på fredagen eller lördagen.
    Äldsta är 5 och minstingen 2 år.
    Äldsta barnet fick inte smaka godis förrän i 3 årsåldern och då var det inte vi föräldrar som introducerade det till honom, utan andra...Minstingen har av naturliga skäl fått tidigare nu eftersom att storebror får.

• Wyrm

Sonen fick lördagsgodis fr o m att han fyllde 2 år, men lördagsgodis behöver inte vara just godis, utan är oftare chips, ostbågar, popcorn och liknande. När han får godis äter han oftast bara en enstaka bit, ca 1-3 st ungefär, och det är inte ofta.

Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när det började få lördags godis