• Löööv

Rs Viruset

Vår dotter fick också RS.

Hon var liten, tror hon bara var några veckor. Hon slutade att andas några gånger och vi åkte in till sjukhuset, blev kvar i 4 dagar. Gjorde massa tester, inhalerade var 3dje timma med adrenalin i aiolos. Hon fick syrgas i grimma. Visste inte varför hon hade andningsstopp och det blev bättre och vi åkte hem. Sen var vi hemma i några dagar innan vi hittade henne blå och livlös igen . Åkte snabbt tillbaka till sjukan. Hon fick åka från Schasska i ambulans till BIVA, ALB. Fick syrgas igen och göra andningsgymnastik och inhalationer igen. Hon skulle läggas i Cpap men behövde inte det senare när det var dax . Nu röntgades hon och vi fick veta att hon hade RS.
    Vi låg på sjukan i ytterligare en vecka och sen hade vi hemsjukvård med aiolos hemma i ca 2 veckor. Hon fick förkylningsastma efteråt som börjar gå bort nu....nu är hon 3 år .

• Löööv

Infektionsastma....astma vid förkylning. Dom får typ rs symtom vid VARJE infektion . Jättejobbigt. Och så var förkylningarna betydligt längre och segare än normalt.

Men det växer bort, fast det har varit jobbigt att inhalera och ge medicin i nebben så ofta. Man fick ju ett sånt där pulmicortchema, många puffar blev det .

• Löööv

Helst....men man får ta det för vad det är. Dålig kvalite på barnet helt enkelt .

• Löööv

5 barn....

Låter så jobbigt!. Män verkar inte ha den där "omsorgskänslan" alltid. Har också suttit där du är nu....man vill nästan klösa ögonen ur gubben. Men jag tror allt detta med sonen gjort dig ledsen och trött....det är så jobbigt med sjuka barn och så känns det som att man får dra hela lasset själv... då är det lätt att lägga all skulld på gubben( ). Man känner sig så utsliten och maktlös....och gubben märker inget, man nästan skriker men han ser inget, hör inget och verkar skita i allt. Han tycker han har det "värst".
    Tror det är helt naturligt....

Kan inget annat än säga HÅLL UT!....och förslök sova och ta hand om dig lite i mellan (även om det känns omöjligt).

Kram!

• Löööv

Solhatten "Hur vet man att ens barn fått RS? Vilka symptom uppvisar barnet? Jag har en son på 2 månader och vill verkligen göra vad jag kan för att undvika RS. Hur får man det? Vad skall jag undvika?".

Dom kan tyvärr också sluta andas utan förvarning .

Svar på tråden Rs Viruset