Inlägg från: 5 barn Waldenryd |Visa alla inlägg
  • 5 barn Waldenryd

Rs Viruset

Ja då är jag en av mängden som har fått sitt barn insjuknat i rs viruset. Åkte in 2 gånger förra veckan för han andades svårt och åda gångerna ha vi blivit inlagda men nu fick vi stanna från fredag till idag måndag.
    Jag kan förstå dessa föräldrar som får sina barn allvarrligt sjuka för man mår inte bra.
    Han var riktigt illa där an när vi kom in med honom  men han har blivit bra fort och det är jag glad över men han har tappat matlusten.

Nu skulle jag vilja ha kontakt med andra föräldrar som har gåt igenom detta och de föräldrar som har fått diagnosen nyligen så man kan både stötta och ge tips till varandra.

Vill aldrig genom leva detta igen fy jag trodde  jag skulle sjunka genom jorden.

• Svar på tråden Rs Viruset
  • 5 barn Waldenryd

Ja Wille har också fått förkkylningsasma så vi få inhalera var trdje timme och ge honom mat också eftersom han inte äter så bra.
    Det är jobbigt att se de dåliga, visst ä han på bättringsväg men inte mycke kan jag ju säga. Man är glad för det lilla som går åt åt det rätta hållet.

Nu ligger våran 9 åring i inflensan, sedan så är minsta 2 flickorna dåliga också de har feber och förkylda och de har också Rs men de är så stora så de klarar sig.
    Sedan har jag fått veta att stora dottern har troligtvis problem med gallan så det är tal om att operera men vi får se vad som händer.

Ja det är lite mycke nu och man håller modet uppe för barnas skull, men ibland vill man ara grina en skvätt för det tar på ens krafter. Ja är inne på tredje veckan nu att få sova mellan 2-4 timmar men jag få ju vara glad att det är tillfäligt men det är inte kul.
    Avundas ej de som får sova på flera månader.

Nä nu vill jag att de skabli frika för detta var en persch. 

• 5 barn Waldenryd

ja man blir så  ledsen när de får rs oh sedan när man hr en make som knappt bryr sig eller rättare sagt han gör ej det för han menar på att det är nte så farligt men dt var så skönt för han fick värlens utskällning av sköterskan som kommer till oss varje dag. Han tycker det är så tråkigt att vara hemma och ta hand om de andra barna och aktiver dem.
    Nä som ni märker så mår jag inte så bra inombords jag gråter lätt för jag tänker på massa sedan så har jag gått in i väggen men ingen bryr sig varken maken eller släktingar.
    Jag får väl skylla mig själv jag har j fått 5 barn och alla är prev barn.
    Han astma börja bli bättre nu och han börjar äta bättre nu.

Vi kommer bli utskrivna imorgon om inget händer.
    Jag håller tummarna  

• 5 barn Waldenryd

Rs viruset är en typ av förkyldning men barn under 6 månader klarar inte det så bra så de måste åka in till sjkhuset sedan får de olika behandlingar beroende hur små de är och hur allvarligt det är.

Man ska undvika stora centrum med mycke folk där de kan få det och man ska inte träffa förkylda männinskor.
    Barnet har svårt att andas låter som de har massa slem i luftrören och de har de också.
    Man ska vara jättenoga med handhygenen nu när det går massa skit  

Svar på tråden Rs Viruset