• sarah

*Vi har tänkt hyra någon mysig stuga i Gotland

Vi har tänkt hyra någon mysig stuga i Gotland i sommar och det är väl dax att börja titta sånt nu.

Vi är två småbarns familjer och vill bada, åka runt och se lite saker, shoppa, fika, gå ut och äta mm

Men jag har aldrig varit på Gotland och vill inte hamna på något party ställe lika lite som jag vill hamna ute på någon vischa.

Vart ska man åka för att vara nära allt (shopping, sevärdheter, restauranger,natur, hav och strand)

• Svar på tråden *Vi har tänkt hyra någon mysig stuga i Gotland
  • sarah

Finns det verkligen INGEN som kan tipsa om bra ställen att bo på på Gotland?
    Tycker ju att alla åker till Gotland, men det kanske inte är nå kul där då.

• Marika78

Jag är från Gotland och har kanske därför ingen koll på hur turistanläggningarna är.
    Men, om du vill komma lite utanför allt "ståhej" så kanske Kneippyn är ett alternativ. Barnvänligt är det iaf..
    Eller Själsö, som är ett jättefint ställe några km utanför Visby vid vattnet.

• Pepsi

Jag är på Gotland varje sommar och kan verkligen rekomendera att åka dit, boka redan nu, fördelen för mig är att mina svärföräldrar och Jannes hela släkt bor där. Samt att vi har ett eget hus. Annars är det dyrt, men jag skulle nog bo i närheten av Visby om jag var där första gången Vi bor en bit från Visby, och har bil och tar oss överallt. Hade ni tänkt hyra hus eller med husvagn.....

• sarah

Tack för ditt svar ska kolla upp det. Jag kan ju inte så mkt vart alla städer ligger utan har en en karta över Gotland som är typ indelad i 5 delar (norr, södra, östra, västra, Visbyområdet ) ska ju hitta en stuga men jag vet inte vilken av delarna som är "bäst". Har som sagt aldrig varit där.

• sarah

Vi har tänkt hyra hus/stuga och vi tar med bilen dit.
    Vi vill ju både vara på stranden men även se saker.

• Pepsi

Mina svärföräldrar hyr ut, men det är bara för 3 personer och de bor straxt utanför Visby innerstad vid Furulund...... det finns en hel del privata uthyrare samt om går via förmedling, kolla på gotlands hemsida....

• sarah

Jag har hittat någon sida med uthyrningsstugor men det är så svårt när man inte vet vart man vill bo. Men det lutar åt visbytrakten

Svar på tråden *Vi har tänkt hyra någon mysig stuga i Gotland