Inlägg från: Anonym (tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tess)

VRÄKNING!

Jag kommer bli vräkt från min hyresrätt p.g.a skulder hos min hyresvärd. Jag har hittat en annan lägenhet som jag kan få ta 1/3. Nu till frågan kan min hyresvärd bara kasta ut mig direkt eller gäller det någon typ av uppsägelse tid för hyresvärden också???

Tacksam för alla svar... ganska bråskande dock.

• Svar på tråden VRÄKNING!
  • Anonym (tess)

drakmamman 76: Grejen är att jag vill att han ska vräka mig, men inte nu, utan när jag kan ta den andra längenheten. Det har varit en massa tjafs med den här hyresvärden som jag har nu så jag vill bara bort härifrån. Självklart ska jag betala av min skuld men jag vill inte bo i en lägenhet bara för att jag känner skuld hela tiden.
    Men det är alltså 3 månaders uppsägningstid som gäller?

• Anonym (tess)

Drakmamman 76: tack så hemskt mycket för svaren. Jag ska absolut prata med hyresvärden och höra om vi kan komma överens om att jag får flytta med en månad som uppsägningstid.
    Och självklart ska jag betala av skulden...

• Anonym (tess)

Zebragirl: Egentligen så skulle jag väl vilja slippa bli vräkt. MEN jag klarar inte av att bo här med honom som hyresvärd. Det ser ju väldigt hemskt ut på papper att ha blivit vräkt men mina föräldrar har lovat att ställa upp att stå på en lägenhet om det skulle vara så, eftersom dom vet vad som hänt och vad jag har gått igenom med hyresvärden

• Anonym (tess)

Kanske ska tillägga att den inte bara gäller EN hyra utan flera.

• Anonym (tess)

Tack så hemskt mycket Drakmamman 76. Det löser sig säkert... förhoppningsvis.

• Anonym (tess)

Puffar och ser om det är någon annan som har något att säga...

• Anonym (tess)

åh jag vill så gärna ha någon annans kommentar, ska ha ett möte med hyresvärden om 1 ½ timme...

• Anonym (tess)

det gick så där...

Om jag betalar den här månadens hyra så har jag hela månaden ut på mig att flytta, om jag inte betalar så ska jag va ute den 10/2.

Så jag måste verkligen fixa pengar så jag får va kvar till den sista.

• Anonym (tess)

Jag fick två papper, ett där det stod att jag skulle vara ute den 10/2 och en som det stod att jag skulle vara ute den 28/2 mot uppvisat kvitto...

• Anonym (tess)

Innan hyresvärden kom igår så va jag verkligen på krigsstigen och skulle stå på mig om mina rättigheter m.m.
    Men när det väl kom till kritan och jag satt där så kände jag bara en enorm skuld mot honom, det är ju jag som har orsakat det här och det är klart att jag inte ska bo i en lägenhet som jag inte betalat någon hyra för.

• Anonym (tess)

Självklart är jag välmedveten om min egen del.
    Jag mår så fruktansvärt dåligt just nu... och Anonym: jag förstår verkligen vad du skriver men jag har inte skitigt i att betala hyra. Jag har inte fått för lite pengar... jag har en son som är 3 år och när man knappt har pengar till mat så prioriterar man mat framför hyran tyvärr...

• Anonym (tess)

Sociala har total ignorerat mig och mitt barn. Har tyvärr inte så mycket över för dem... vill inte ha något med dom att göra.
    Min kille (barnets pappa) och jag har beslutat att flytta ihop igen... eftersom jag annars kommer hamna på gatan.
    Det soc hade att erbjuda mig var en akut lägenhet i absolut sämsta skick... Men eftersom min son har väldigt hemsk astma och allergier så kan jag inte bo i en sån lägenhet.
    Hur som helst så kan ni skriva vad ni vill... Jag VET att jag har gjort fel. Det är ingenting som någon behöver berätta för mig. Och det va inte därför jag skrev den här tråden. Jag behövde hjälp inte påhopp... jag blir så less på alla översittare här på FL...

Svar på tråden VRÄKNING!