VRÄKNING!
du har väl någon månad på dig att betala hyran annars kan han kasta ut dig. kanske är 3månader eller nått sånt.
du har väl någon månad på dig att betala hyran annars kan han kasta ut dig. kanske är 3månader eller nått sånt.
Min man har hyreshus och hade han folk som bodde där utan att betala skulle han sälv inte ha pengar till att driva rörelsen eller plocka ut lön. Han har ju sina kostnade för vatten, el, avlopp mm (och det är INTE billigt ) oavsett om hyresgästerna betalar hyran eller inte. Han har ett företag som han ska försörja sig på och kan inte bedriva någon slags välgörenhet mot alla det är synd om för det är bra många fler än ts som skiter i att betala hyran. Man kan ju inte bo gratis! Vad tänker man med då om man skiter i att betala??? Att ha någon stans att bo borde ju vara det första men prioriterar att betala, ihop med mat. Om man inte "slarvar" bort pengarna får man från soc...Nonchalant och fullständigt fösvarligt. Många månader dessutom!
Du ts, du pratar om dina rättigheter...vad tror du att du har för rättigheter om du tjuvbor i en lägenhet???? Om det var befogat skulle soc hjälpa dig, det är mycket svårare att få nån vräkt än man kan tro, särskilt om man har barn... Om de inte hjälper dig så har du garanterat strulat till det ordentligt för dig. Vad förvväntade du dig? Att din hyresvärd skulle tycka synd om dig???? Herregud, kom tillbaka till verkligheten. Hoppas att in nya hyresvärd vet hur din betalningsmoral är så han fick en chans att avgöra huruvida han vill ha dig som hyresgäst eller ej.
hur ska du ha råd att betala för den andra lägenheten sen då`
Om du knappt kan betala hyra för denna?
Drakmamma: Min man är en jäkligt snäll och bra hyresvärd, det är därför han själv hamnar i situationer med såna som inte betalar hyran. Vad är nästa steg menar du, om det är ok att skita i hyran för värden är pissig ska man då kunna gå till ICA och ta mat utan att betala för ägaren är dum, och så kan man hämta en bil på volvo för de har också en dum ägare.... Det var det dummaste inlägget jag läst på länge.
Drakmamma Man kan likväl inte låta bli att betala hyra bara för man är missnöjd... Det är svinigt av honom att inte sköta det bättre men vi lever ju tack och lov inte i ett anarkistiskt samhälle. Tycker det låter mysko med att hyresgästföreningen inte hjälper, här har de ett väldigt väl fungerande samarbete. Anledningen till att jasg är anonym är att min man har inte valt att bli uthängd här även om hans verksamhet är bra.
Men lägg av nu!!! Hon bad inte om en massa påhopp och fördömmande ord!! TS vet att det är fel att inte betala hyran men nu bad hon om råd hur hon skulle göra i en specifik situation. Hon frågade inte oss vad vi tyckte om att inte betala hyran, ellerhur?
Så trött på att FL ska krylla av moraltanter som alltid har så rätt och ÄR så rätt. Sluta döma så hårt!
TS; Jag vet inte såkert men jag tro tyvärr att det är så att blir man vräkt så blir man vräkt. Alltså att man inte har någon "uppsägningstid" eller så utan att man slängs ut. Detta är vad jag TROR.
Håller tummarna för dig!!!!
Ville bara säga att jag har varit nära att bli vräkt en gång
(har varken drog eller alkohol problem)
och då gick "socialen" in och hjälpte till,
så att jag och mina barn fick bo kvar.
Så mitt råd är att ta kontakt med socialförvaltningen,
jag fick ju hjälp, så kanske kan dom hjälpa dig också!?
Lycka till!