Inlägg från: Drakmamman 76 |Visa alla inlägg
  • Drakmamman 76

VRÄKNING!

Gäller det hyresskulder? Även om du har det gäller 3 mån om inte annan överenskommelse görs. Sen kan han inte bara vräka dig sådär.. Han måste gå via kronofogden och få ett vräkningsbeslut. Ta kontakt med hyresgästföreningen på din ort med.

• Drakmamman 76

Även om du inte betalar så är det 3 mån. Men skulden växer ju om resten inte betalas. Men prata med honom om flytt tidigare o om att ev betala av skulden isf. Men se till att få allt på papper om nått skulle krångla i efterhand.

• Drakmamman 76

Är själv mitt i en flytt från en idiot till hyresvärd.. Skrev på uppsägningen om tidigare flytt.. Onödigt att skaffa sig skulder spec hyresskulder.. Kan vara ett rent helvete att få ny lgh sen *vet*

• Drakmamman 76

Zebra nej gäller även vid vräkning.. Är för att man ska kunna ha en chans att betala (om det gäller hyran) men sen är jag mer osäker när det gäller störande beteende..

• Drakmamman 76

TS.. Glöm bara inte att få eran överenskommelse på papper.. Mycket viktigt! Hoppas verkligen det löser sig för dig

• Drakmamman 76

Kontakta hyresgästföreningen där du bor. Dom har jurister som kan hjälpa dig oxå. Fick du något papper om månaden ut? Blä för en del hyresvärdar :-/

• Drakmamman 76

Och som vanligt ska det köras med påhopp! En del värdar är fan skit. Visst man ska inte strunta i hyran men det finns även ett sätt att betala hyran utan att värden får den. Kanske en väckarklocka för vissa värdar som struntar i sina hyresgäster. Anonym är din man en bra värd så slipper han bekymmer annars kan han gott ha det!

• Drakmamman 76

Anonym.. Så bra att din man är en bra värd. Alla har ju inte turen att få det. Ta min nuvarande t ex.. Har ett element som inte funkar fastmålade fönster som läcker in massa kall luft, eviga stopp i avloppen osv.. Har tjatat på honom om att åtgärda inget händer.. Detta har pågått i 6! År. Hyresgästföreningen kan inte göra mycket (han är känd hos dom) men håva in hyror kan han. Vad betalar vi för? Kan även säga att vi har råttor i huset på grund av att han inte sköter NÅTT! Så nej vissa idioter till värdar skulle eg inte få in sin hyra. Sen kan du tycka att det jag skriver är dumt men jag står för det med nick o bild iaf o gömmer inte mig

• Drakmamman 76

Socialtant.. En fråga.. Gäller det generellt eller på olika orter? För här betalar minsann soc hyran för folk som riskerar vräkning. Speciellt om det är barn med i bilden. Men vad är det för fråga, alkohol eller drogproblem? Tror soc att det handlar om det automatiskt eller! Om det är nått jag lärt mig så är det att INTE lita på soc (barn o ungdom). Men tycker att Ts själv ska avgöra vem eller vilka hon ska kontakta. Håller på ts även om jag inte känner eller vet vem hon är. Sen kan väl folk tycka att jag är dum eller vad f*m dom vill.

• Drakmamman 76

Anonym.. Dom som bor här är mer än missnöjda (förutom 3 som känner o umgås privat med värd o får sina problem åtgärdade direkt). Sen att hyresgästf. Inte hjälper gör att man står maktlös o förbannad. Har en liten på 13v som får lida av detta nu. Ska iofs flytta snart men vi lever fortfarande i denna lgh. Har extra element för att inte frysa för mycke o det innebär en ökad elförbrukning men tro inte att herr värd står för det.. Så vad ska man göra för att markera för värden att det funkar inte längre??

• Drakmamman 76

Anonym soctant.. Ja tyck du att det är löjligt då.. Att bli falskt anklagad av soc är väl löjligt.. Att soc skriver lögner om en är väldigt löjligt.. Japp.. Måste vara fler som är löjliga då.. Men detta är OT..

• Drakmamman 76

Soctant.. Undrar om du verkligen är det.. Den informationen jag gett är vad jag själv fått av hyresgästförening, kronofogde och soc.. Var själv i en vräknings situation för några år sen.. Varför skulle jag säga lögner till Ts om sånt? Jag är inte ute efter att stjälpa någon medvetet. Ts.. Lycka till nu med allt o hoppas verkligen det löser sig på bästa sätt. O du gör klokt i att hålla dig borta från soc..

Svar på tråden VRÄKNING!