• Svar på tråden Vi som fick barn i Borås okt/nov-06 del 2!
  • Boråstjej
    Hej!

Känner mig bättre så det blev Gällsta idag istället. Så jag kommer imorrn.

Fika hos Ida i Sandared, torsdag kl 11,00:
    *Ida & Neo
    *Erika & Noah
    *Emelie & Amanda
    *Malin & Ellioth
    *Therese & Moa
  • sova

Ha det så trevligt ni som skall fika imorrn! Jag är lite avis, jag kommer inte denna gången heller. Ska åka till mamma i Gbg, Saga ska gammaröntga njurarna på barnsjukhuset på fredag morgon, så vi sover där så slipper vi gå upp så okristligt tidigt på fredagen.

Hallontrollet: Vad jobbigt det måste vara med alla turer, hemskt när dom inte är riktigt krya Hoppas du orkar berätta vad som hänt för oss som inte kommer på fikat också sen..

Corona: Jag trodde med det var en nöt, såklart

• sova

Just det, Elis var ju också på 4 månaders koll förra veckan. Han hade gått upp 1.2 kg :-O Inte undra på att han åt som en tok då...
    Gav honom potatis för första gången idag. Han grimagerade (stavas?) en hel del, men behöll det mesta i munnan i allafall

• corona

Hallontrollet:
    Då kör vi fikat här klockan elva, som planerat

• Hallontrollet

Låter kanon!

nu blir det sappande mellan 5:ans Fråga Olle och 3:ans Lustgården

• Boråstjej

Hej igen!

Hallontrollet: Stackars liten! Hoppas att han blir bättre nu då när han fått medicin!

Har knappt sovit en blund inatt... Moa har blivit jätteförkyld. Haft hög feber hela natten. Hon var lite snuvig innan o trodde inte det skulle bli värre... att hon klarat sig, men inte alls. Näsdroppar har inte hjälpt o hon har vaknat hur ofta som helst, vet inte hur många gånger vet bara att jag varit vaken större delen av natten. Så som ni förstår så blir det ingen fika för mig i alla fall. Så idag är hela familjen hemma (Per känner sig också vissen idag så det blir inget jobb för honom). Ha så trevligt idag!

Fika hos Ida i Sandared, torsdag kl 11,00:
    *Ida & Neo
    *Erika & Noah
    *Emelie & Amanda
    *Malin & Ellioth

• corona

Boråstjej.
    Trist med feber och snuva!
    Och trist att ni inte kommer. Men det får bli en annan gång...

sova:
    Just det...skönt att höra om att jag inte var den enda som trodde kokosnöten var en nöt...

Henke är hemma över fikat idag!
    Vet inte vart jag ska "köra iväg honom" kl 11 på förmiddagen
    Men han gör inte mycket väsen av sig
    Han kanske kan vara Kattvakt

• Hallontrollet

ha ha, känner mig ela mot dina katter ju..
    hoppas det e okej ändå att vi kommer

• corona

Hallontrollet:
    Det är nog ok...de brukar ändå ligga och sova i sovrummet hela förmiddagen, så de märker nog knappt om vi stänger dörren om dem...

• Erika Jofur

Måste bara hålla med corona om att det är svårt att veta vad som är en nöt:

Nötter är oftast enfröiga äkta frukter inom undergruppen torra frukter.

Språkbruket är lite förvirrande eftersom många nog tror att en frukt brukar innehålla en nöt. Men en nöt är i botanisk betydelse en frukt. Dessutom är inte allt som vi i dagligt tal kallar nötter, också detta i vetenskaplig mening. Kokosnötter är till exempel stenfrukter.

Många tror att även jordnöt, mandel, cashew och pistasch är nötter, vilket det inte är.

På samma sätt är följande exempel på "frön" faktiskt nötter, dvs de har också en omgivande frukt runt fröet:

Björkfrö
    Ekfrö
    Gräsfrö
    Maskrosfrö

Kollade lite på wikipedia

Svar på tråden Vi som fick barn i Borås okt/nov-06 del 2!