• Svar på tråden Bröstvärmare
  • Blå Flygare

Jag använde sånna för det ilade i brösten så fort det kom en liten vindpust, trots att det var över 30 grader. Gick med dem konstant.

Tills jag började äta spc-flakes. Då slutade det ila och jag kunde gå ut i linne även när det var 10 grader och blåsigt (en kort stund - typ hämta in posten) utan att märka av något. Så då la jag värmeiläggen på hyllan, och behövde dem aldrig mer.

De hjälpte ju inte dirket heller. Tog bort lite ilningar, men mjölkstockningarna kom konstant ändå.

• Piripiri

Jag hade dem från apoteket förra gången men gillade dem inte, tyckte de var "prassliga" och lite vassa och svåra att knöla in skönt i behån. Ska köpa mig ett par i ren mjuk ull istället denna gången.

• Piripiri

Kan tillägga att jag verkade helt immun mot mjölkstockningar, hade aldrig minsta lilla känning, hoppas det blir likadant nu. Men det är ju ändå inte skönt att bli kall om brösten.

• Suskiv

Tycker inte de är så roliga. Föredrar mina ull och ull/silke inlägg

• Tulip
    Suskiv skrev 2007-02-06 13:06:25 följande:
    Tycker inte de är så roliga. Föredrar mina ull och ull/silke inlägg
    Vart har du köpt dem?
    ♥♥♥ vecka 38 ♥♥♥
  • Tulip

Ingen annan som har erfarenhet av några olika sorters bröstvärmare? Tips om märke och inköpsställe önskas!

♥♥♥ vecka 38 ♥♥♥
  • Euphorbia

Ullrike har rea, ammningsinlägg i merinoull för 49:-
    jsg vet inte om det är billigt, men ull är bra!

• zimple

Nå't annat tips om var man hittar "billiga" bröstvärmare. Ska till babyland imorogn men fått för mig att det är mycket dyrare där..
    Ullrike vet jag inte ens vad det är för nåt...

• Rita D

Jag vill också ha tips, har frågat hos hälsokost-butiker, men de fattade inte alls vad jag menade. De tog fram vete-kuddar man värmer och lägger på där man har ont... Nu är ju inte det något jag vill knöla ner i behån.. Ha ha!!

• zimple

Näe.. Det var väl i största laget!!

• Krusbärsmamma07

Jag tänker köpa mina på minimundus.se - finns både i ull och flanell och verkar jättesköna. Det verkar inte så bekvämt med engångsinlägg, även om det säkert är praktiskt.

• Tulip
    Krusbärsmamma07 skrev 2007-02-09 16:51:02 följande:
    Jag tänker köpa mina på minimundus.se - finns både i ull och flanell och verkar jättesköna. Det verkar inte så bekvämt med engångsinlägg, även om det säkert är praktiskt.
    Jag har kikat på deras hemsida, men blir inte klok på vad jag ska ha! Det fanns ju så många!!!
    ♥♥♥ vecka 38 ♥♥♥
  • zimple

Tulip: Men det är nog ganska bra pris- trots frakt! Ska nog beställa sårsalva däifrån också, Purelan eller vad den nu heter. HUR mycket dyrare som helst på Babyland. En liten tub 49/79kr, stor 89/159kr.

Svar på tråden Bröstvärmare