• MsRahkonen

Fotografering inför säljning

Hej...

På fredag kommer mäklaren och tar kort på vårat hus som vi ska sälja..
    Någon som har tips hur man ska göra för att det ska se så mysigt ut som möjligt?
    Vad tänker man på när man kikar på ett hus egentligen? Eller vad tänker ni på?

Å hur i helvete kan alla ha så jävla fint? Kikade på andra hus som var till salu, hur fina hus som helst...

• Svar på tråden Fotografering inför säljning
  • vision42

Hej!

Jobbar mycket med försäljningar och renoveringar.

Ha så lite prylar framme så möjligt, det ska se luftigt och rymligt ut.
    Gärna frächa färska blommor framme.
    Tips!
    Åk till Ikea och köp lite nya detaljer lämna tillbaka efter visning ( återköp)

Lycka till!

• OceanGirl

Inte för sterilt, det ska synas att någon bor där!

• Novus

När jag kollar på bilder på hus, blir jag bara irriterad (ja, det är sant ) och förundrad över folk som visar bilder på tex tvättstugan oh man ser nästan inget för att ett stort tvättställ fullt med tvätt är uppställt i vägen, massa disk står framme på köksbilderna. Kläder och annat "skräp" ligger på golvet och i sofforna. Städat och snyggt, men ändå hemtrevligt

• MsRahkonen

Okej, har redan offrat alla mina torkade blommor som ja höll så kärt:( Oki, ska plocka undan massa saker som står framme, men alltså inte allt´:)

Några fler tips?

• fitforfight

När jag sålde min lägenhet fick jag rekomedationen att ta bort personliga foton så att spekulanterna kan känna att det är "deras" hem och inte att en annan familj bor där.

• MsRahkonen

Okej, men tar vi ner alla personliga foton så kommer det inte alls finns något på väggarna typ:D

Fler tips?

• Dundermamman
    MsRahkonen skrev 2007-02-06 14:44:08 följande:
    Okej, men tar vi ner alla personliga foton så kommer det inte alls finns något på väggarna typ:D Fler tips?
    Om ni nu bara har personliga foton på väggarna kan du kanske fixa till några större tygtavlor för en billig peng?! Det ger en ombonad känsla Flört.

Skålar med frukt och färska blommor gör hemmet hemtrevligt!
    Rensa köksbänkar, hatthylla mm, det får inte se rörigt ut!
    Packa ner redan nu det ni inte behöver, så det syns att det finns rymd och gott om plats i ert hus.
    Lycka till
  • MsRahkonen

Okej, men det är lite ont om tid och har inte tid att leta efter saker att köpa enkom för att ta kort.. Dessutom finns det inte ekonomi till det då vi köpt massa lister m.m....

• Ceinwyn

Är i samma situation, mäklaren kommer och tar bilder imorgon. Vi har städat undan massor, tagit bort en del möbler så att det ska se luftigare ut och så. Men vi har inte hunnit skaffa blommor och "pynt", det gör vi till visningen om några veckor. Jag tror inte det är så viktigt på bilderna, där är det nog viktigast att det är städat och inget ligger framme och skräpar.

• MsRahkonen

Okej... Blommor tycker jag personligen bara ser för mkt om.. Att man köpt blommor bara för att någon man inte känner ska komma å kika.. Hallå, vem bryr sig om blommor när man tittat på hus?

Okej ja är en sån person som hatar blommor, det erkänner jag...

• wic gbg

Jag gillar inte när ett hem ser "fixat" ut.
    Rent och snyggt är det viktigaste.

Bättre att tänka på att inte ha framme saker man är rädd om på visningen då jag hört flera gånger att folk blivit av med saker.

Vision 42: jag tycker det är direkt pinsamt att föreslå någon att köpa saker till en fotografering enbart för sedan lämna tillbaks det. Snålfasoner!

• vision42

Ja alla har vi rätt att tycka

Och jag pratar inte om min plånbok utan att alla kanske inte har råd och tyvärr är det så  idag att ett hem som är fixat på rätt sätt får mer betalt sen kan man tycka att det är rätt eller fel ?

Så det är ganska vanligt att fölk köper och lämnar tillbaka, jag vidarbeforar bara fakta jag känner till, sen får man själv avgöra mad som känns rätt.

Jag kan bara prata för Sthlm men där  blir det bara vanligare och vanligare att man stylar hemmen inför en försäljning och lägger ganska stora penger på detta och får till 99 % oftast mer betalt.

Ang blommorna så alla i branchen överens om att lite frächa blommor gör sig bra inför en visning.

• MsRahkonen

Ja du, men frächa blommor tänker ja inte köpa då ja hatar blommor, dom bara dör å är allmänt i vägen...
    Visst ja har blommor, men dom har ja för att man ska ha blommor.. Men det är dock inte många...
    Ja tänker inte lägga ner nå störra möda med allt inför fotograferingen.. Eller visningen heller sen..
    Det är trots allt inte sakerna dom köper oxå, utan bara huset inte min ägodelar så skit samma var ja har dom:D

Svar på tråden Fotografering inför säljning