• Lakritsglassen

hur betedde era barn sig vid öroninflammation?

hur var era barn när de fick öroninflammation?

Min son som snart e 1 år har varit jätteförkyld och febrig i flera dagar nu och det blir inte bättre.Idag hade han jätteont någonstans men kan inte förstå var så därför misstänker jag öron inflammation men vill inte sitta hela natten på akuten i onödan..Panodilen hjälper inte..:(

• Svar på tråden hur betedde era barn sig vid öroninflammation?
  • uniMog

Nina blir gnällig, sover dåligt, äter dåligt. Visar inget när man trycker på örat och säger inte att det gör ont

Nullus Anxietus
  • Änglatuss

Fanny blir inte alls sig lik, hänger över mig för det mesta och bara skriker, kan inte lägga henne ner ect.

testa och tryck in lilla snibben på ytterörat om barnet skriker mera så kan du nog ringa VC för då är det öroninflammation.

• Lilla Linnéa

Linnéa var ganska liten när hon fick det förtsta gången så hon kunde inte uttrycka sig i tal. Vi märkte att något var fel då hon inte kunde sova och var jätteledsen hela natten. Det enda som hjälpte var att sitta med henne i knät så att hon kunde sova sittandes. (lättar tydligen på trycket) Hon hade även feber. Man märkte att hon hade ont och hon tog sig för öronen.

• jacklin

När min stora kille fick det när han var mindre hade han högfeber och skrek och tog sig i örat.

Men min minsta som är 18 månader har redan haft 5 kraftiga öroninflamationer och han säger inte ett pip. Det har upptäkts bara för att jag vart till läkaren pga väldig hosta. Ingen feber har han heller haft. Jag kan trycka hur mycket jag vill på öronen men han säger inget. Konstigt.

• Lilla Linnéa

Man kan testa att trycka lätt mot örat och se om barnet reagerar sa en läkare till oss.

• smurf mamma

lillan har oftast ingen feber men blir lite grinig och är svår att lägga ner, sover nästan inget på dagen, har aldrig visat en reaktion när man trykt på örflärpen, hon är spädis.

storan vrålar oftast o så förstår vi med en gång vad det är.

Båda har varit förkylda innan.

Att trycka på örat är ingen säker diagnos dessutom så funkar det inte om barnet är över 1 för då har brosket "växt till sig".

• verrron

min son på 2,5 år har haft öroninflammation 3 ggr och haft lite olika symtom..

första gången så hade han först haft feber och varit förkyld i en vecka, sen var han feberfri och "förkylningsfri" 2 dar, sedan fick han feber igen i en vecka och då tog vi han till läk som visade på öif.

andra gången fick han feber o 1 timme senare började han kräkas, men eftersom de var så konstiga kräkningar så tog vi han till läk 2 dygn efter han kräkts första gången=öif (Förkyld hade han varit ca 1 vecka innan)

3 gången så berättade personalen på dagis att han ätit lite dåligt, men han var ändå glad och pigg (tyckte dem) när jag hämade han var han som vanligt  o vi gick hem o sen när vi varit hemma en timme la han sig på golvet o började skrika o var verkligen inte sig lik, då sökte vi akut= öif (då hade han ingen feber eller förkylning ens)

Svar på tråden hur betedde era barn sig vid öroninflammation?