• T0morrow

pushing eller curling???? vilken förälder är du?

precis som frågan antyder, är du endera? förklara gärna - dömer ingen bara nyfiken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden pushing eller curling???? vilken förälder är du?
  • Snowgirl

Absolut ingen curlingförälder här.

• star1978

jag e något mitt emellan

men curling.. skulle inte jag kalla hjälpa. utan mera stjälpa

• Caliza

Ja e nog något mittemellan...
    Håller me Star1978.... curling e mer stjälpa än hjälpaFlört

• lövet2

Någonstans mittemellan - avvaktande kanske jag kan kalla det? Jag väntar och ser om de behöver min hjälp eller inte ...

• Beckah82

Mittemellan men inte i ett fast läge. Snarare att jag hoppar lite beroende på vad det gäller.

I vissa områden är jag nog rätt pushig, i något kan jag vara curling också så jag är nog både och plus mitt emellan.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Angel1978

mer pushing än curling..

• KickStart

Jag är absolut mitt emellan.
    Curling är för mesigt i mitt tycke. Barn klarar saker själva och de mår bra av att se att de faktiskt gör det. Jag som förälder behöver och ska inte stå på givakt så fort barnen närmar sig.
    Att "pusha" barn kan vara bra till en viss grad. Om barnet aldrig känner att det klarar något så sjunker självförtroendet och det tror jag inte på.
    Däremot är det bra att barn får försöka-utefter sin ålder och sina möjligheter. Att lyckas föder glädje och stolthet.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • biomedbonus

något mitt i mellan, det är svårt för jag vill hela tiden skydda dem och hjälpa dem men jag måste kliva tbx så dom utvecklas utan att ha mamma hängande i byxorna

• Severus

Inget curlande här inte.
    Här får alla barnen försöka och kan man inte trots några försök så kliver jag in.
    Gäller även 2,5 åringen.
    Han ska lära sig dra upp dragkedjan(och trä i den rätt också innan) vilket han också kan, nu.
    Ogillar: "Mamma fixar det där" så fort man ser att barnet kanske får jobba lite på att utvecklas. Eller ännu värre...barnet får inte ens chansen att visa vad det går för!!
    Den känslan är svagt besläktad med vinterkräksjukan.

Svar på tråden pushing eller curling???? vilken förälder är du?