• Ralleröj

Hur använder jag Galltvålen?

Jag har införskaffat mig den mytomspunna Galltvålen som enligt många är oslagbar när det gäller att ta bort fläckar.
    Det är bara det att jag inte har en aning om hur jag ska använda den.......
    Ska jag gnida in fläcken och tvätta för hand? eller ska jag gnugga in tvålen i fläcken och tvätta i tvättmaskinen? det står ju inte på förpackningen hur man gör heller....

finns det någon expert på galltvål här?

• Svar på tråden Hur använder jag Galltvålen?
  • Beckah82

Jag fattar inte heller...tycker den är ganska kass så jag måste ju göra fel....

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Cocarola

Jag blöter fläcken med vatten, gnider in galltvålen och kör sedan i maskin som vanligt.

• erijes

Enligt bruksanvisningen jag fick med till min galltvål så gnider du in tvål på fläcken och sedan kan du tvätta plagget i maskin.

Min sambo lyckades spilla rödvin på våran beiga soffa i helgen, då åkte galltvålen fram. Då det är kemtvätt på klädseln så gned han med galltvålen och torkade efter med en fuktig trasa. Fläckarna försvann!!

• Ralleröj

fick du en bruksanvisning!!?? fusk okej vad bra, tack för tipsen.
    och att den funkar även på rödvin!!!

• stinamaria

Jag har bara använt min på min matta och på sofföverdraget. Båda gångerna gned jag inte med tvål och vatten och sköljde sedan för hand. På mattan var det några dagar gammal ketchupfläck som inte gick bort med något annat. Men med galltvålen försvann den

• Beckah82

Jösses...kollar man hemsidan verkar det ara en gåva från Gud denna Galltvål...jag får ge den ett nytt försök.

den funkar tydligen till ALLT, inte bara fläckar.

Jag har typ bara lyckats få den att fungera till tamråttornas svansar så de blir rosa och fina.

• Nadia

Tycker inte galltvål fungerar på allt. Har provat att ta bort olika fläckar från min dotters kläder på olika sätt. Blött fläcken, gnuggat med galltvål och in i maskin. Gnuggat med vatten och galltvål och sköljt. Har inte fungerat alls faktiskt. Kanske gör nåt fel?

• Beckah82
    Nadia skrev 2007-02-07 09:57:35 följande:
    Tycker inte galltvål fungerar på allt. Har provat att ta bort olika fläckar från min dotters kläder på olika sätt. Blött fläcken, gnuggat med galltvål och in i maskin. Gnuggat med vatten och galltvål och sköljt. Har inte fungerat alls faktiskt. Kanske gör nåt fel?
    Du och jag kanske fått felaktiva tvålar för exakt så har jag med upplevt det.
  • Beckah82

felaktiGa

• Nadia

Ja möjligen, men det har jag svårt att tro.

• uniMog

Blöt fläcken med ganska varmt vatten
    Gnugga in galltvål
    Låt ligga en stund
    gnugga fläcken och blöt ev. mer.
    skölj
    torka.

Sen finns flytande galltvål också, det häller jag på fläcken, kladdar in och slänger i maskin

Nullus Anxietus
  • Nadia

Finns flytande galltvål i vanliga livsmedelsaffärer?

• uniMog

hmmm.. jag tror jag köpte min på babyland faktiskt

Nullus Anxietus
  • Beckah82

Jag köpte min på Järnaffären

• Ralleröj

oj, måste gå in på hemsidan och kolla, tack för alla inlägg

Svar på tråden Hur använder jag Galltvålen?