• eilema

Hur många vårder per tapetrulle?

Undrar om någon vet hur många vårder man brukar säga att en tapetrulle räcker till? Är det fyra?

Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
  • Svar på tråden Hur många vårder per tapetrulle?
  • Kakan83

det beror på om den är mönster anpassad eller inte. Vi fick ut tre på den som var mönster på och fyra på den enfärgade.

• Jiie

Beror lite på om det är mönsterpassning eller inte oxå.

• therre

På enfärgade är det iaf 4.

På mönstrade beror det väl lite på hur stor mönsterpassningen är.

• eilema

Nej det ska inte vara mönster på tapeten så 4 borde det bli då. Kanon! Ska iväg och inhandla tapeter nu och ville inte komma hem med för lite eller alldeles för många rullar. Tack!

• Canan

Normalt är det 4 helvåder + en liten bit till. Är det mönsterpassning går det ibland bara att få 3 helvåder. Läs på rullen såväl tapetens längd som hur mycket mönstret bygger.

• Gisse the one and only

Beror på takhöjd också, vi får ut tre utan mönster.

• giz den allsmäktige

mät väggens höjd å sen är det bara att räkna ut, rullen brukar va 10 meter. glöm för fabian inte att köpa 2 extra rullar, bra att ha om man måste byta ngn våd senare eller om man klantar häcken av sej å sabbar ngn våd där å där

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • eilema
    giz den allsmäktige skrev 2007-02-07 10:54:36 följande:
    mät väggens höjd å sen är det bara att räkna ut, rullen brukar va 10 meter. glöm för fabian inte att köpa 2 extra rullar, bra att ha om man måste byta ngn våd senare eller om man klantar häcken av sej å sabbar ngn våd där å där jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
    Hihi det där lärde jag mig sist jag tapetserade. Fördärvade en hel rulle genom att skära ut för KORTA vårder. Rullarna räckte inte och jag for iväg för att köpa en ny. Väl i affären är tapeten SLUT och jag fick tag i en liknande trodde jag. Kan berätta att det ser fördjävligt ut i sovrummet och är där jag ska tapetsera om nu. 4 rullar ska räcka till långväggarna, så jag köper 5 i alla fall, och 1 rulle lite drygt borde räcka till fondväggen (där fönstret sitter så det är inte så jättemycket vägg) men jag köper 2. Hehe!
Svar på tråden Hur många vårder per tapetrulle?