Barnvagnar i Helsingborg???
Hej hej!
Jag behöver hjälp med tips och råd om bra barnvagnsaffärer i Helsingborg. Ska dit nu i helgen. Finns det någon affär ute vid Väla exempelvis???
Tacksam för svar... Kram
Hej hej!
Jag behöver hjälp med tips och råd om bra barnvagnsaffärer i Helsingborg. Ska dit nu i helgen. Finns det någon affär ute vid Väla exempelvis???
Tacksam för svar... Kram
Babyproffsen (tror jag det heter) finns vid Väla (andra sidan rondellen vid Coop Forum osv) och så finns Barnens Hus på Berga. Jag tycker att de hade mest vagnar på Barnens Hus...
Lycka till, det är en djungel!
På Väla finns Babyland och på Berga Babyproffsen. Babyproffsen har mest att välja på och även trevligast personal (enligt min erfarenhet iaf)
Oj, blandade ihop namnen lite.
Men jag håller med att på Babyproffsen (ligger i Barnens Hus) har de bäst utbud.
Båda ställerna har även mammakläder och annat skoj.
Alltså, jag tycker absolut att ni ska åka till Barnens Hus uppe på berga. Personalen på Babyproffsen är superbra. Måste poängtera att min mamma är en av dem, men i vilket fall som helst är de dötrevliga, och de har ett stort sortiment..
Åk ut till Barnvagnsaffären i Åstorp. Proffisig personal som verkligen bryr sig om en när man kommer dit. http://www.barnvagnsaffaren.se/index.html
Vi blev så dåligt bemötta på både Barnens Hus och Babyproffsen, så vi fick tipset att köra ut till Åstorp och vi blev inte det minsta besvikna. Du betalar en deposition på 500 kr och kommer och hämtar vagnen när det börjar bli dax. Skulle det hända något med bebben och man inte behöver vagnen, så betalas dessa 500 kr tillbaka.
Vi var där i oktober/november och "bokade" vår vagn. En Emmaljunga Classic Duo i svart, med skötväska, lakan och åkpåse för 6.500 kr. I o f 2006 års modell, men vem bryr sig. Ska hämta vagnen om 3-4 veckor. BF 26 mars.
antix, har de mycket vagnar i butiken i Åstorp?
Det där med deposition osv tror jag inte är unikt för Barnvagnsaffären, utan så fungerar det nog på de flesta ställen (dvs om ngt händer med bebisen så är man inte tvingad att köpa vagnen)...
Nu är det ju ett rätt bra tag sedan jag var i Åstorp och tittade ut vår vagn. Men just då hade de mycket att välja på, både -06 och -07.
Vi blev så otroligt bra bemötta där och fick superbra service och därför har jag fastnat för den affären. Vi passade även på att köpa vårt babyskydd där och det ska oxå hämtas tillsammans med barnvagnen.
Ang. depositionen så brukar man inte få låta förra året modell stå kvar på Babyland och komma och hämta den sen. Men med nya beställningsvaror så är det säkert så. Min arbetskamrat köpte en Brio -06 på Babyland. Om de ville ha den, så var de tvungna att betala den och ta med den hem samma dag. Detta bara för det var en utgående modell, som inte kunde stå och ta plats på deras lager.
Vi beställde en barnvagn på barnens hus, det var en speciell som var där när vi tittade på vagn första gången som vi tyckte var bra, och hon var där också när vi beställde vagn, mycket snäll och trevlig. Men det finns stofiler överallt, man får sålla hehe.
Vi beställde en vagn och fick betala en handpenning på 500 kronor , hon sa att vi kunde komma och betala vagnen om vi ville när som helst, bara man kunde betala en liten summa när man hämtade ut vagnen så man fick kvittot.
Men annars är jag nöjd.
antix, ja, jag missade att ni hade köpt förra årets modell. Det är nog inte lika vanligt att man kan köpa dem så...
Köpte vår vagn också på berga -var en -06 men inte alls några problem att låta den stå där till det var dags, hämtade den nu c:a 3 v. innan BF...
Tycker Babyland överlag har alldeles för höga priser, okunnig personal och framförallt OENGAGERAD personal!! Ska för tusan inte behöva leta rätt på personal att fråga, de ska ju finnas tillgängliga... Det enda vi köpt där var babyskyddet och det var för att det var väldigt billigt. Akta graco's duobaby 2 för 895:- nu när den ska bytas mot ny modell...
men helst inget annat nej...
Iofs fick jag traska runt en halv evighet o pilla på barnens hus också, men då jag väl fick hjälp fick vi väldigt mycket och bra hjälp... med personal som kommer ihåg en även efter köpet
Mitt tips är att åka över till Helsingör..... Vi köpte vår Emmaljunga där på www.onskeborn.dk och sparade över 1500:- på det 2004. Två års fria servicar dessutom (fast det kankse man får i Sverige också).
Jag rekomenderar också babyproffsen på barnens hus! De är superbra!
Där betalar man också handpenning på 500 skulle något hända (vilket man verkligen inte hoppas) får man pengarna tillbaka och köpet hävs. Vagnen finns i butiken från 4 v före bf och kan hämtas när man vill. Har beställt 3e vagen där nu. Kör dit i första hand om det är något som ska handlas har köpt allt från vagnar, cykelsits, pottor osv där- alltid lika hjälpsam personal!
Tack för alla svar!
/Ida
Ute på Väla finns Babyland.. :)