• Zysteryster

Kryper i kroppen

Det kryper så i min kropp att jag tror jag ska bli galen. Det började igår em och har nu hållt på hela kvällen, natten och dagen hittills. Jag känner mig så super rastlös i hela kroppen, kan inte sitta still. Helt sjukt.
    Någon som varit med om det, kanske har några tips på vad jag kan göra.

• Svar på tråden Kryper i kroppen
  • lurksmulan

När har du bf?
    Så kände jag nämligen dels när jag plusade och dels ett par timmar innan mitt vatten gick förra gången!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Ja det var i tidigaste laget.
    Hm, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig... för jag hoppas verkligen inte att jag har rätt!

• lurksmulan

Jag hoppas någon annan kan hjälpa dig!
    Men förresten, jag har för mig att kalkbrist kan ge krypningar i benen framför allt. Och sen har känns det som om jag har läst om det här tidigare på fl.
    Prova sök och se om du hittar något!
    Lycka till!

• Lollan

Mår du bra förutom just detta "krypade"? När jag inte mådde sådär jättetoppen, rent psykiskt, höll jag på att bli tokig av myrkrypningarna jag hade i kroppen. Efter ett par dagar stod jag inte ut längre, och tog kontakt med läkaren och fick lite antidepressivt utskrivet, och sedan dess har jag inte haft ngr direkta problem med myrorna.

• reben

Halloj
    Jag har haft krypningar och "pirr" i mest benen nästan hela graviditeten...likaså förra gången jag var gravid. känns ungefär som om benen vill springa iväg av sig själv.. men det hände inget mer är att jag trodde jag skulle bli tokig.

• Hannnas

Heeeeej Zyzter ... B12 brist kan skapa "krypningar" äter du lite kött/mjölkprod?

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
  • Zysteryster

Hej Lollan- Jag mår toppen bra förövrigt! Tack för ditt svar...

Hej Hannnah- Misstänkte att brister kan påverka, jag kan väl inte säga att jag dricker så mkt mjölk precis, gillar inte det. Ska tvinga mig själv att göra det när jag slutar jobba. Hoppas det är så enkelt, för jag tror jag kan bli galen just nu....sitter och viftar med benen som en jäkla unge under skrivbordet.

• Hannnas

Zyster.. hihi kan nästan se dig framför mig med benen ... ja det är ju inte säkert att det är B12 såklart, du äter inte några vitaminer el så? har du provat att se om det ändrar sig när du lägger benen i högläge?

• Zysteryster

Ja det ser nog grymt skojigt ut.... Lika skoj tror jag inte att Rasmus tyckte det var igår kväll, han höll på att bli galen när vi skulle lägga oss och mina ben sprattlade runt i hela sängen Skrattande
    Jag har inte provat högläge. Ska prova det med, Högläge och mjölk som gäller ikväll hos mig! Tusen tack för dina tips Hannnah! Kyss

• Hannnas

Zyster.. jag gillar inte heller mjölk men varm choklad är ju gott Räcka ut tungan

• mini77

Välkommen till min vardag... Så där har jag haft så länge jag kan minnas (sitter just nu med ena benet uppe på skrivbordet!). Värme funkar i alla fall för mig, så det är ett tips, men andra gillar kyla bättre.

www.vardguiden.se/Article.asp

• Hoppe tossan

här har du också en som känner vansinniga krypningar i benen! Oftast på kvällen, när jag ligger med benen i sambons knä. Rätt vad det är så rycker benet bara till och nästan sparkar till honom! Det är jätteirriterande och det känns som att benen vill springa iväg av sig själv! Jag brukar be om att få lite massage på vaderna och på fötterna, då lugnar det ner sig för tillfället, och ibland går det över.

Svar på tråden Kryper i kroppen