Inlägg från: mogreta |Visa alla inlägg
  • mogreta

Fjording! Mankhöjd!

De fjordingar jag har haft var 136cm och 150cm.

• mogreta

Visst finns det shirehästar i Sverige, har ett par vänner som har en!

Min favvoras Skrattande

• mogreta
    På tal om Shire, har ni sett någon vackrare?

• mogreta

Min dotter är 146cm och väger dryga40kg, hon har på ridskolan nu fått rida en c-ponny på 137cm, när jag ser dem tillsammans tycker jag att min tjej är lite för stor för ponnyn.

Så ja, jag tycker att väga dubbelt så mycket som min dotter och rida en mindre ponny är fel.

• mogreta

Vad är det som gör en islänning så viktbärande då? Kanske det bara är en myt, de har väll aldrig haft något val!

• mogreta
    FruMarie skrev 2007-02-10 21:07:53 följande:
    Skitsnackarnas tråd kan man verkligen kalla detta..Jag red ponnyn 2 gånger på ett helt j*vla år.2 ggr????Är det så j*vla farligt om man rider den 2 ggr?Är det verkligen det?Hur jävla kul är det att få höra från er sk j*vla hästexperter att man är dum i huvudet som rider en b-ponny?det är för fan skillnad på ponny och ponny.Det är fan inte klokt.Vart man än vrider eller vänders sig här på FL så blir man alltid påhoppas för alltingJ*vligt roligt alltså.Fy F*N för er!!! (¯`°•.¸ ♥TvåVillBliTre♥ ¸.•°´¯)
    Vem har kallat dig dum i huvudet, vem har utsett oss som hästexperter, DU har ridit B-ponnyn två ggr, men tydligen den som äger hästen väger mer och rider den mer.

Har du dessutom den inställningen att du bara blir påhoppad, så blir du ju det i din värld, jag ser inga påhopp överhuvudtaget!!
  • mogreta

FruMarie:

Precis som Lyndi skriver, det här är ju ett diskussionsforum, du skriver att en du känner äger och rider en B-ponny, du har ridit den två ggr. Ni båda väger runt 80+, är det så himla konstigt att någon/några reagerar?

Om det nu kommer nån och skriver -Jag rider till min dotters shettis, han är iofsj rätt stor, men jag väger 95kg.

Skulle inte du då också reagera?

Svar på tråden Fjording! Mankhöjd!