• Anonym

Fler som har ångest hemma men försvinner när man kommer ut?

Hej!

Jag tror att jag har haft och har någon form av panikångest. Inte fullt så kraftig som många beskriver. Dock känner jag en viss hjärtklappning, sorgsen och orolig i magen, rädsla för att svimma av liksom.

Känner ni som jag d v s att ångesten försvinner när ni träffar lite folk, kommer hemifrån? Jag är gift med en underbar man och jag är föräldraledig nu med barn nr 2. Denna ångest hade jag inte innan jag fick vår dotter.
    Usch, jag känner mig så ensam om detta och det värsta är ju att det inte går att förklara hur det känns OCH att man inte vet vad det beror på? MEN jag känner mig bättre när jag får titta på andra väggar i alla fall.
    Någon som kan komma med tips och bäst av allt FINNS DET NÅ`N SOM KÄNNER IGEN JUST DESSA BESKRIVNINGAR?

Tack!'Puh!

• Svar på tråden Fler som har ångest hemma men försvinner när man kommer ut?
  • BFseptember

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tack!!! En till i samma sits. Fick panikångest efter första barnet. Ont i bröstet, hjärtklappning, svettningar mm. trodde varje gång att det var en hjärtattack och vågade inte vara själv. vågade inte låsa dörren, stänga balkongdörren mm för att räddningstjänsten skulle kunna komma in om det hände nåt, och för att folk skulle höra lillan gråta uifrån. var jämt ute o gick !! hade telefonen med mig överallt.

Gick till psyk, fick sobril och nåt mer. Det blev bättre...
    Slutade med medicinerna, fick barn nummer två, och cirkusen är igång igen. Inte lika allvarligt eftersom jag vet vad det är för nåt.

Mitt råd, ta några djupa andetag, intala dig själv att det bara är ångest, ring till en kompis och prata en stund, det hjälper. Det går över!! Tro mig. Det är ångest för att du har en liten varelse att ta hand om, och om det händer dig nåt så är ju barnet "utlämat". Du har fått ett nytt ansvar, därav ångesten. Tror det är rätt vanligt.

*kram från mig*

• Anonym

japp japp får ångest när jag är hema för länge, blir helt varm och stressad och springer runder hema . men så fort jag kommer ut släpper det..förstår hur du känner

• Anonym (sss)

Hej! Jag är också mammaledig med barn nr 2 och upplever precis samma sak. Tycker det är väldigt jobbigt att inte kunna koppla av och "känna sig hemma". Vet inte vad det beror på men jag mår över lag ganska dåligt psykiskt och väntar på psykologkontakt på BVC.

• Anonym

Taaaaaaaaaack snälla ni!

• Anonym

Vi kan väl underhålla denda tråd??? Det vore bra, i alla fall för min skull!?

• nettan33

hej jag känner lika dant, får nippran på att gå hemma man behöver lite social stimulans, jag fick barn nr 2 för 4 veckor sen och drabbades sen av en förlossnings deperission med panik ångest och jag vågar inte var själv hemma på kvällarna, är just nu sjukskriven och min man går hemma och är pappa ledig. går och pratar med psykolog och har fått lungnande medicin för att dämpa min oro och ångest som kommer på kvällarna, och det har börjat att hjälpa lite men lite oro finns kvar. usch det är jobbigt att ha det så här man vill jy bara ha det ´lungt och skönt och njuta av att vara mamma men det går jy inte.

• Chrizty

Samma här!
    Inte att ångesten försvinner när jag kommer ut men blir betydligt bättre, det beror på att man blir stimulerad på ett annat sätt när man kommer ut, man uppärksammar på så mycket annat, hemma kan man vandra runt och känna efter mer..

Christine med prinsessorna ♥Miranda 000712♥ & ♥Melissa 040227♥ & ♥Jasmine 061201♥
  • Glad och mor

nettan33 känner PRECIS som du, det här var intressant det här! Har dock ej behövt tabletter.
    Å, hit ska jag återkomma!!!!

• Anonym

Hej alla likasinnade!
    Här är en till med EXAKT samma problem.
    Jag kan inte nog göra reklam för den här boken som jag lånade på biblioteket. Den har hjälpt mig mycket. SNÄLLA, låna denna bok på biblioteket och läs!! Återkom sedan till tråden så kan vi diskuttera. Vi skulle kunna hjälpa varandra. Ni gör er verkligen själva en stor tjänst om ni läser den.

Boken heter:
    BEFRIAD FRÅN ÅNGEST - AV: LUCINDA BASSETT.

• Anonym (Egentid-NU)

Precis likadant för mig!
    Hemma med 2 barn (2.5 år och 7 mån), och jag håller på att bli skogstokig!!!!!
    Behöver egentid men kan ändå inte lämna bort barnen eftersom jag känner mig som VÄRLDENS SÄMSTA MAMMA. Ska genast leta reda på boken det tipsas om.
    Tack för denna tråden!

• Chrizty

Beställt boken nu!!!

Christine med prinsessorna ♥Miranda 000712♥ & ♥Melissa 040227♥ & ♥Jasmine 061201♥
Svar på tråden Fler som har ångest hemma men försvinner när man kommer ut?