Yasminelle p-piller
Jasg har fått det utskrivet av barnmorskan och ska börja vid nästa mens. Skulle vilja höra om ngn här testat dem ännu och isåfall vad ni tycker? De är ju såpass nya på marknaden, men det kanske finns ngn som vet?
Jasg har fått det utskrivet av barnmorskan och ska börja vid nästa mens. Skulle vilja höra om ngn här testat dem ännu och isåfall vad ni tycker? De är ju såpass nya på marknaden, men det kanske finns ngn som vet?
Jag har dom.. Å än så länge så vet jag faktiskt nte vad jag tycker om dom... Äter ju ant dep, tabletter oxå så jag känne ringet av dom eller om jag nu gör det så vet jag inte från vilket tablett just den känslan eller symptomen kommer ifrån...
För mig funkar det ju bra...
Lycka till.. ;)
Jag åt dem ett par månader men slutade eftersom jag fick så sköra och torra slemhinnor, vilket orsakade lite problem i samlivet. Dessutom försvann nästan sexlusten också. Hyn blev rätt okej men jag gick inte ner i vikt (som man kan göra) men hade huvudvärk pga av att de är vätskedrivande. Och mina bröst växte en storlek...
Mmmm.....brösten växte en storlek, önsketänkande ;) Vore kul!! Jag åt tidigare yasmin och gick ned 5 kg av dem. Nu rekomenderade min Bm yasminelle eftersom jag nu ska börja med prevmedel igen efter graviditet och jag är orolig för hormoner.
Jag testade dem och fick helt FRUKTANSVÄRD acne. Barnmorskan var rätt förvånad eftersom de tydligen skall ha motsatt effekt. Hon tycke att jag skulle stå ut ett tag så skulle kroppen vänja sig. Men det klarade jag inte av...
Undrar ifall det fungerar bra med yasminelle om man mått utmärkt av yasmin? Eftersom jag mådde såpass jättebra av dem kanske det är lite samma piller?
är det ingen som fått huvudvärk av dom???
jag har haft konstant huvudvärk sen jag började med dom!
Tissen82. Beror inte det på vätskebrist? De är väl vätskedrivande?
Brukar inte huvudvärk vara väldigt vanligt när man börjar med p-piller oavsett vilken sort de första tre månaderna?
hmm jag vet inte jag tror inte jag har vätskebrist iaf.. tog inte p-piller igår o har inte lika kraftig huvudvärk idag.. ska se om huvudvärken försvinner helt om ngn dag för isf måste det väl vara p-pillrena?
jag har inte bara lite ont i huvet.. det verker som tusan o illamånde o yrsel typ! testa med p-plåster för några v sen som jag inte tålde.. tog bort plåstret för 2 v sen nu o det syns fortf va det suttit:(