Inlägg från: Silverkatten06 |Visa alla inlägg
  • Silverkatten06

En bra handkräm?

Jag har fått extremt torra händer, brukar få det när det är kallt, men i år är det verkligen extremt. Jag är så torr att huden spricker runt knogarna - AJJJ!. Har testat helosansalva, idominsalva och atrix handkräm men inget verkar hjälpa!

Skulle bli superglad om här finns nån kunnig människa som kan rekommendera nån handkräm som hjälper (helst en som inte känns så himla kladdig)!!!

• Svar på tråden En bra handkräm?
  • Silverkatten06

Åh, vad skulle man göra utan alla snälla människor på FL? Tack för alla snabba tips! Ska notera allihop och beta av dem en efter en

• Silverkatten06

Sencha & Ellah:

Tänkte börja testa ert tips, eftersom apoteket ligger nära. Det finns visst lite olika varianter på Locobase - vilken är det ni använder?

www.apoteket.se/rd&a=6420&tab=products&PerformSearch=true&search_category_recursive=true&sort_attribute_1=product_name&sort_direction_1=ascending&simpleSearch=yes&search_online=true&ProfileGroupName=default&Filter=false&search_query_keyword=locobase%20repair

• Silverkatten06

Ellah - Tack! Ska ta en tripp till apoteket imorgon!

• Silverkatten06

Har rotat i skåpen, har tyvärr ingen fotsalva, men funderar på ett par andra saker tills jag kommer till apoteket imorgon:
    Kan man smörja in med receptfri, svag kortisonsalva eller torkar det ut ännu mer?
    Kan man använda nåt i skafferiet som en huskur, tex olivolja eller är det bara dumt och kladdigt?
    Nån som vet?

• Silverkatten06

Ok, jag testar tack!

• Silverkatten06

Bimsan - Erkänner att jag är lite slarvig med handskar, glömmer dem oftast hemma...

snuttepuffan - handtvätten är säkert en av bovarna i dramat, men det är svårt att dra ner på handtvätten när man gör många blöjbyten varje dag...

Tack allihopa för alla bra tips! Har använt Locobase i ett par dagar nu och det är inte riktigt bra, men mycket bättre så jag tror på den Jag ger den ett par dagar till, annars ska jag prova nåt annat av era tips!

Svar på tråden En bra handkräm?