Inlägg från: Vildkaprifol |Visa alla inlägg
  • Vildkaprifol

Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg

Pyssellista vecka 9:

Måndag:
    mojmojmoj och sonja

Tisdag:
    NyfikenÖrn & Gustav
    Glass
    mojmojmoj och sonja
    Vildkaprifol och Nora (Om jag kan få lift med någon.., snälla?)

Onsdag:
    Glass

Torsdag:
    NyfikenÖrn & Gustav

Fredag:
    NyfikenÖrn & Gustav
    Glass

• Vildkaprifol

Seedorf: Angående QK så tycker jag inte att det är en av de första grejer man köper. När man börjar scrappa eller göra kort finns det såååå mycket grejer att köpa och jag tycker det är bättre att lägga pengarna på papper, dekorationer, ev stämplar, stämpeldyna och färger att färglägga med. Nästan allt är dyrt och i början finns det mer användbara saker än QK plus att du kan låna våra QK och dies på träffarna, om du börjar vara med på våra pyssel/fika träffar.

Om du har en LO eller kort som du vill skriva ngt på så tänk ut vad och på vilket sorts papper, ta med pappret till träffen och vips - du har sparat en hel del slantar så här i början av ditt pysslande.

Om du ändå vill köpa en QK så har jag inget bra svar på din faktiska fråga, Squeeze eller Revolution.

• Vildkaprifol

Seedorf: Nyfiken har en jättefin snöflinge die till QK. Ta med vitt papper och stansa ut några av hennes. De är större an handstansflingorna. Tror även att Glass har en sådan, alltså handstansflingan. Om du kan hålla dig tills på tisdag.

Självläkande skärmattor har de på många ställen men jag tror att Classes är billigast.

• Vildkaprifol

ooops! hade iinte läst sista sidan innan jag svarade... Sorry! Upprepning, men som du ser finns det en del stansar att låna.

• Vildkaprifol

See: Jag kan se 8 månaders LO´n men jag glömde att kolla efter den andra. LO´n var fin!

• Vildkaprifol

Glass och Seedorf: Jag vet var Kaggeledstorget och alla andra av Seedorf ovan nämnda ställen ligger. Så om Glass hämtar upp mig först, eftersom du hittar hit, så kan vi plocka upp Seedorf tillsammans.

Nyfiken: Är vägen mellan L och Partille lagad?? Det var ju ett tag sedan den rasade men det är bättre att vara på den säkra sidan. Trist att upptäcka det när vi nästan är framme vid dig på tisdag.

• Vildkaprifol

Glass: Från mig till Seedorf tar det ca 7 min med bil. Om du kommer till mig 10.00 och till Seedorf 10.15??

Seedorf: Penslar, några papper och 5 limstift från Panduro blev det i går på shoppingrundan. Och en pepparkvarn, lite otippat. Det var sååå skönt att vara ute alldeles själv!!

Angående färgläggning av stämplade motiv: Jag använder oftast en vattenfast stämpeldyna, då håller motivet för att målas på hur blött det än blir. vattenfast stämpeldyna är ett hett tips enligt mig. Svart och brunt brukar vara de mest användbara färgerna.

Man kan även välja att embossa sitt motiv som man vill färglägga men det tycker jag tar alldeles för mycket tid. Då finns det inte heller någon risk för att konturerna flyter ut men det känns onödigt att embossa hela motivet när man inte behöver göra det. Embossing är kul och blir fint men jag använder det mest till text eller detaljer.

Det går också bra att använda sig av en helt vanlig stämpeldyna som inte är vattenfast om man vill. Då måste man tänka på att motivet ska hinna torka ordentligt innan men färglägger det. Helst många timmar. Jag brukar vänta över natten. Om man är snabb med färgläggningen så flyter det inte ut då.

De färger jag brukar använda för att färglägga motiven med är lite olika men mest använder jag distressfärger ur refill flaskorna men har även några akrylfärger och färgpennor (färgade blyertspennor). Brukar mixa färger vilt på mina motiv.

• Vildkaprifol

Använder inte någon fixeringsspray. Glömde säga det, eftersom du frågade speciellt om spray.

• Vildkaprifol

Vecka 9:
    Tisdag från kl 11 hos NyfikenÖrn:

NyfikenÖrn & Gustav - bröd
    Glass
    mojmojmoj och sonja: äter ju ingenting...men tar nog med någont litet åt er andra....
    Vildkaprifol och Nora - grönsaker till pålägg
    Seedorfs(utan Wilhelm) åker gäääärna med Glass - Cola light och ngt mer
    Anne81 & Emma pålägg (skinka)

• Vildkaprifol

Jag är inte heller förkylningskänslig. Vill pyssla på tisdag.

Svar på tråden Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg