• Glass

Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg

Nu är det dags för ännu en ny tråd

Alla är välkomna på våra träffar.
    Vi brukar hålla på med cardmaking eller scrappa, men man gör lite vad man vill som går att göra vid ett bord
    Välkomna

• Svar på tråden Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg
  • Smurfens Mamma

Halloj

bara jag den frågvisa igen suprise va ...

Ni som är vana stämplare och färgläggare... hur gör ni, fixerar ni stämplarna efter att ni stäplat med ngn spray (har hört att det finns) För det finns ju så många olika varianter av färgläggning, torra chalksm stämpel chalks, vet att du örnen gillar akvareller... men hur hör ni för att stämpeln inte ska gå in i färgen?!?

Ska ju t kortmakaren på måndag, så jag funderade på om det var ngt mer som ska stå på listan

Kram

♥ Wilhelms mamma Angelica ♥
  • Glass

seedorf, jag vet inte riktigt när vi kommer.
    Vildkaprifol, när tycker du?

• Vildkaprifol

Glass: Från mig till Seedorf tar det ca 7 min med bil. Om du kommer till mig 10.00 och till Seedorf 10.15??

Seedorf: Penslar, några papper och 5 limstift från Panduro blev det i går på shoppingrundan. Och en pepparkvarn, lite otippat. Det var sååå skönt att vara ute alldeles själv!!

Angående färgläggning av stämplade motiv: Jag använder oftast en vattenfast stämpeldyna, då håller motivet för att målas på hur blött det än blir. vattenfast stämpeldyna är ett hett tips enligt mig. Svart och brunt brukar vara de mest användbara färgerna.

Man kan även välja att embossa sitt motiv som man vill färglägga men det tycker jag tar alldeles för mycket tid. Då finns det inte heller någon risk för att konturerna flyter ut men det känns onödigt att embossa hela motivet när man inte behöver göra det. Embossing är kul och blir fint men jag använder det mest till text eller detaljer.

Det går också bra att använda sig av en helt vanlig stämpeldyna som inte är vattenfast om man vill. Då måste man tänka på att motivet ska hinna torka ordentligt innan men färglägger det. Helst många timmar. Jag brukar vänta över natten. Om man är snabb med färgläggningen så flyter det inte ut då.

De färger jag brukar använda för att färglägga motiven med är lite olika men mest använder jag distressfärger ur refill flaskorna men har även några akrylfärger och färgpennor (färgade blyertspennor). Brukar mixa färger vilt på mina motiv.

• Vildkaprifol

Använder inte någon fixeringsspray. Glömde säga det, eftersom du frågade speciellt om spray.

• Smurfens Mamma

Vildkaprifol!! Tack för ditt svar!! heter de vattenfasta stämpeldynorna ngt speciellt?! Har ju en svart hemma... men den är det helt klart inte och ibland så e det ju lite mer brått än att vänta flera timmar, impuls pyssel och så

Oki dok då är ni hos mig ca 10:15 ska säga till mamma min att komma strax innan kl 10 då !! Toppen!!

Snart får vi fika besök, gratulanter till WIlhelm som inte kunde när han fyllde år !! Ska smaska på semlor, det har varit en riktig syndar helg det här... men det får man ju ha i bland

Tjing

• Vildkaprifol

Vecka 9:
    Tisdag från kl 11 hos NyfikenÖrn:

NyfikenÖrn & Gustav - bröd
    Glass
    mojmojmoj och sonja: äter ju ingenting...men tar nog med någont litet åt er andra....
    Vildkaprifol och Nora - grönsaker till pålägg
    Seedorfs(utan Wilhelm) åker gäääärna med Glass - Cola light och ngt mer
    Anne81 & Emma pålägg (skinka)

• Glass

jag äter inget, men tar med mineralvatten eller något sånt

• Örnen76

Hmmm.......
    Gustav blev väääldigt förkyld i fredags och nu är han så hes att man knappt hör när han gråter och skrattar. Så frågan är om ni vågar komma hit på tisdag, eller om det behövs en plan B.

• Glass

Jag är inte speciellt rädd för smitta, men det kanske ni med barn är?

• Smurfens Mamma

hej hej

nu har ju inte jag Wilhelm med mig! Men det jag vet om förkylningar så är det i alla fall så att om de har varit tempfria (högre än bara ett par 0.ngt) så är de smitt fria efter 24h ef sista "höga" tempen....
    Så jag har det som "regel" med Wilhelm oss och själva, så länge det inte gäller att träffa en gammal sjuk el helt nyfödd liten!
    För snörvlig o hostig kan man ju vara i evigheters evigheter...

Så för mig e det ok

men som Glass säger, har inget barn med mig!

Tjing

Svar på tråden Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg