• Smultron ett

fostervatten ?

Jisses.

Är det fostervatten eller vad??
    fastän jag precis gått på toa, kommer det ut när jag nyser.
    Kan man va sååå himla inkontinent eller är det fostervatten?
    Känns ung. som när min dotter föddes,när vattnet gick altså.
    Jag har lite problem med blåsan innan, men detta är extremt.

är i vecka 27!!!!

Jag provade känna lite där inne, men det känndes inte så blött.
    hmmm... gör det ont när fostervattnet går? (kommer inte ihåg)

eller nån som har erfarenhet av plötslig inkontinens?
    Är inte överdrivet orolig, tror bara det är inkontinens, men verkar så skummt.

och då en fråga. Hjälper det med knipövningar verkligen? håller ju på med dom ca 2 - 3 ggr om dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-07 20:21:39:
    altså inga samandragningar eller så i övrigt

• Svar på tråden fostervatten ?
  • Fille Fjonkan

Det gör inte ont när vattnet går. Jag gissar att det mycket väl kan vara urin även om du nyss varit på toa. Kring den tiden vill jag minnas att jag upplevde ganska mycket "skallpress" och ibland välriktade sparkar mot blåsan, så att det inte behövdes mycket ytterligare tryck för att orsaka olyckor.

När mitt vatten gått under förra graviditeten och jag läckte i ett apr dagar innan värkarna kom igång, så kom "skvättarna" snarare när barnet rörde sig än när jag gjorde det.

Knipövningarna kanske inte alltid räcker till under graviditeten, men är nog bra att ha gjort efteråt när trycker uppifrån minskar och man har en ärlig chans att bli lite "fast" i de regionerna igen.

/ Fille med Kisen, 4 år i maj, Tösen, 2 år i april, & Pysen i magen, BF+8
  • Smultron ett

Ja han ligger med huvudet neråt så jag antar att han trycker på.
    Så jobbigt bara!

• tiinah

jag tycker att du ringer förlossningen på en gång, det var så för mig med när jag väntade min första son, han föddes v.33+1

• Smultron ett

Nja, drar mig för det. Känns så himla pinsamt.
    Oj näha, du har bara kissat på dig.... liksom.

• Jamirl

Jag har oxå kännt sådär när jag sitter på toa, jag kan få fram mer, men de sa på förlossningen att det nog var vattniga flytningar. När vattnet gick med dottern så sipprade det bara ibörjan, men så kommer det ju lite regelbundna pölar vid hastiga rörelser.

• tiinah

när jag ringde till förlossningen då när det hände mig sist så sa jag
    -ja.. jag vet inte om det är så att jag har pinkat på mig eller om det är fostervatten som pyser ut :))

lite pinsamt var det, men men... han föddes ju snabbt efter det

• Smultron ett

tiinah. gick alt bra?
    du var ju lite längre gången än mig iofs.
    Men jag tror det är lugn för känner inget som sipprar. har iofs inte nyst eller nått på ett tag..

• RulleBulle

Ringde bm för några veckor sen eftersom när jag dammsugit klart hemma, så hade jag en jättestor fläck utanpå byxorna. Hon sa att det är vanligt att det kan sippra ut urin eller flytningar vid "aktivitet". Hennes förslag var att sätta på sig en gammal tjock binda (ingen tunn som suger upp så bra) eller ett trosskydd. Om det fortsätter sippra, ska man ringa förlossningen och åka in. De vill då kolla det som finns i trosskyddet.

Så sa dom till mig, men mitt tips är att du ringer förlossningen om du känner dig osäker. Kanske har de andra rutiner där du bor.

• Smultron ett

Det fortsatte nu på morgonen.
    och nu komm det lite slem åxå.
    Jag ska ringa till bm och rådfråga henne.

om inte för fostervatten så iallafall vad jag ska göra åt att jag läcker som en gnu.

• elin 83

Är det inte bättre att ringa förlossningen en gång för mycket? Jag tycker att du ska ringa dit..
    Lycka till!!!!

• Smultron ett

tillbaka från Bm nu.

Hon kunde inte säga mycket.
    HOn tyckte åxå det va lite konstigt att jag "läckte" när jag precis hade kissat. Men hon kunde inte kolla det sa hon för man behövde speciella mätstickor eller nått som de bara hade på förlossningen.

HOn bad mig ta på en binda så hon fick se hur det ser ut, men eftersom det inte kommer hela tiden så gick inte det ju. Men hon sa prova hemma och lukta på det... *Ouääääck!*
    Luktar det inget kan det va fostervatten.

Och ...
    på vägen hem...
    hostattack och läckage.
    Känner ingen lukt på det, men är ju förkyld åxå. Jäkla skit. Så känner väl ingen lukt ändå.

åh, Jag känner mig så löjlig och pjoskig.
    Därför jag inte vill åka till akuten,
    dessutom tar det typ 2h med ett besök, iom attdet ligger så långt bort.

Nån som har mycket flytningar och kan berätta lite hur de ter sig? Kanske bara e flytningar????????

Har inte haft så mycket flytningar, de jag haft har varit kletiga ,men det är ju inte detta.

Suck

Svar på tråden fostervatten ?