• m a m m a

Vilken bänkskiva?

Vi ska ha köket i ek (tidaholm) från ikea, men vi kan inte bestämma vilken bänkskiva passar, alltså vad för färg

Kaklet ska vara vitt, det var beige kakel där förut så jag vill inte ha det igen..
    Så nu till saken.. jag vill att bänkskivan ska vara ljus, lite prickig (mineralmönstrad vit) från ikea om ni vet vilken det är ungefär?
    Men det var en som sa till mig att det är fult med vitt,utan att jag ska ta bänkskiva i bok eller ek mönstrad. Blir det inte då lite tråkigt? Eftersom köket kommer ju se ut som trä, inte kul med bänkskiva också.. vad tycker ni?

Vill helst inte ha svart och inte helt vit, är rädd att det ska synas för mycket på den, ifall det blir små märken och sånt

• Svar på tråden Vilken bänkskiva?
  • Yrslan

Något åt det gråa hållet kanske?? Vad svårt naär man inte ser det framför sig....

• Jessica24

Jag skulle inte heller vilja ha en vit bänkskiva, då det lätt syns fläckar osv efter en tids användande.
    Däremot tror jag att det skulle bli förmycket trä om ni väljer en bänkskiva i bok eller ek.

Svårt det där... Men jag tror det hade varit snyggt med en som är mörkgrå/svart och kanske med lite mönster...

Annars borde det väl finnas något annat fräckt, så bänkskivan är typ i glas?

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • forever love

har de luckorna ni har valt..fast grått kakel...kolla min bänkskiva..

• m a m m a

hur kopierar man eller tar en screenshot?

hittade på ikea i deras broshyr kök 2007 bild på bänkskiva men man kan inte kopiera med höger musknapp

• m a m m a

forever love

mycket fint kök!

vet inte om jag vågar ta alltför mörkt kakel och bänkskiva. köket är inte så stort hos oss och ljusinnsläpp är dålig, det är berg och skog utanför köksfönstret och man ser lite sol
    rädd att det ska bli för mörkt

• m a m m a

eller kanske marmormönstrad ljusgrå?

• Alise

Mina föräldrar har tidaholm från ikea med ikeas marmormöstrade ljusgrå laminatbänkskiva. Jag tycker det är jättefint!

• m a m m a

alise

jo det lutar nu mest åt marmormönstrad

bänkskivan med prickar kan vara för mycket, köket är som sagt inte så jättestort så det kommer se lite galet ut hehe

vad har dina föräldrar för kakel?

• Alise

Är köket inte så stort så blir det nog jättebra med en ljus bänkskiva! Mina föräldrar valde sjösten, det drar ju dock mot beige. Men rätt fränt med de ojämna kanterna!

Svar på tråden Vilken bänkskiva?