• Silver­katten­06
    Äldre 7 Feb 22:22
    24634 visningar
    34 svar
    34
    24634

    Roliga, snälla svordomar?

    Nu när man har barn "måste" man väl åtminstone försöka sluta svära, men eftersom kraftutryck ligger i min natur, får man väl ta och hitta på lite nya ord eller varför inte direktöversätta andras!

    Några av mina favoriter just nu:
    Fasterix'n (f*n)
    Skräp också! (oh, crap!)
    Son av en tik! (son of a bitch!)

    Vill ni hjälpa mig att hitta på fler?

  • Svar på tråden Roliga, snälla svordomar?
  • Äldre 7 Feb 22:40
    #21

    Sonen säger Fattans! Han har en kusin som är stora idolen, 13-14 år. Jag tror att Fattans är f*n, satan. en dela av en ramsa som brukar komma från kusinen när datorn är på och det inte går som han vill. Vi har inte sagt något till sonen om ordet Fattans, för det är ju inte någon svordom eg..  Det är sällan som vi svär här hemma och om det händer och sonen hör brukar han hoppa och skratta av glädje och peka finger: "Haha, du svor!" Som om vi har gjort bort oss totalt, snublat på mattkanten och landat men ansiktet i tårtan, typ. Sen blir han allvarlig och säger: Det är fult och svära.
     Efter brnen kom har jag lagt mig til med Attans otur, satiken och så har jag ett stön och en annat ljud som låter ug: Hmupf! eller kanske mer: HÖ!

  • Silver­katten­06
    Äldre 7 Feb 22:40
    #22

    Bävernylon! nu vaknade min son, jag som skrattade så gott... Måste dra, hoppas på att få läsa många flera svordomar

  • Nattal­ina
    Äldre 7 Feb 22:41
    #23

    Sketans, sketsingen, arsel.

    Och så några töntroliga: För tjyven, fy bubblan, rumpa...

  • smurfa­n82
    Äldre 7 Feb 22:46
    #24
    -1

    Attans bananer!
    Rackarns marackas!

  • Äldre 7 Feb 22:46
    #25

    Barnen vet inte vad det betyder iallafall - huvudsaken! Eller ska inte vuxna förstå heller?

  • Tusset­ösen
    Äldre 7 Feb 22:49
    #26

    kör hårt med "attans" och "attans järnspikar"...

  • Äldre 7 Feb 22:52
    #27
    -1

    sjutton gubbar, Bronto, Pestråtta, Rotborstar

  • GoFred­rik
    Äldre 7 Feb 22:58
    #28
    -1

    Attans gul gröna bananer..!


    Jag Älskar Mina Två Pojkar Ni Är Allt För Mej!
  • Äldre 7 Feb 23:01
    #29

    min son som är 3 år, säger Fy Fabian, som Pippi.
    Han rättar oss när vi vuxna svär.

    När jag talade om för honom att det fanns pojkar som hette Fabian, skrattade han åt mig och sa- Nej, nu luras du mamma

  • Jessic­a K
    Äldre 7 Feb 23:04
    #30

    Dinkel! = hel-vete Eller ja... kanske inte riktigt

  • Lokes Mamma
    Äldre 8 Feb 02:40
    #31

    min son säger "shit ponfritt" hans egen stavning, attans, jädrar och ett helt eget påhittat ord "skapel" vet inte vart han fått det ifrån men kul låter det. å så hytter han med näven oxå när han säger det hahahahaha

  • Kaiser­dom
    Äldre 8 Feb 08:13
    #32

    Bullskitar!!

  • Äldre 14 Dec 14:21
    #33
    +2

    fan också ä bra

  • Äldre 14 Dec 14:28
    #34
    -1

    För i bubblans! Attsingens! Gumphatt (och övriga snälla variationer på "rövhatt")! 

Svar på tråden Roliga, snälla svordomar?