• black is back

snälla ! allas er åsikt

min dotter (22 år) lever sedan ett halvår ihop med en man som har 2 barn (3 och 7 år)från ett tidigare förhållande. när de blev ihop var mannens ex(barnets mor) ganska aggressiv och smsade i tid o otid en massa olustigheter till min dotter. tiden gick och exet hittade en kille, läget blev lungnare. min dotter o hennes kille flyttade ihop och de har barnen varannan vecka. som sagt allt verkade bra; de träffades t.o.m. på julafton alla tillsammans ett par timmar.
    tills för en tid sedan då exet plötsligt planerar in att hon och min dotters kille samt barnen ska göra en massa saker tillsammans utan att min dotter (bonusmamman) är med. när min dotter kommer med får hon arga sms efteråt där hon uppmanas att hålla sig borta. exet anför som skäl att det är för barnens skull. min dotter uppfattar det som att hon vill leka lyckliga familjen. själv tänker jag att det blir svårt för barnen att veta vad som är vad och inge falska förhoppningar.
    åsikter? erfarenheter? tips? någon?

• Svar på tråden snälla ! allas er åsikt
  • TerrorMorsan

hmm..låter skumt!!! hon gillar verkligen inte din dotter va är X:et inte längre tillsammans med den killen?

cogito ergo sum
  • black is back

nä, han har ingen relation till exet, förutom barnen dåra. garanterat!

• Teskedsmamman

Din dotter ska ta och prata med sin sambo och visa honom alla sms och helst ska hon byta nummer också.

Hennes sambo ska veta exakt allt som händer, för det är HANS uppgift att ta itu med sitt ex.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.17) BF - 070724
  • P A

ex:t försöker att ta tillbaka sin plts verkar det som.. Killen får markera att din dotter är en del av hans familj nu.. Får han inte se sms:en? Han får ju ta itu med det!

• black is back

hon har visat alla sms för honom,samt pratat med honom och markerat att hon inte går med på detta, men det verkar som han har gått på det där med "barnens bästa", troligen kommer hon få honom att inse. är det någon som tycker att exet agerar rättmätigt?

• Jussan

Nej X:et agerar själviskt och omoget.

Om inte din dotters kille sätter henne före sitt X, så tycker jag du ska råda henne att fundera över om hon vill ha en framtid med honom.

• xandra84

jag tycker att det är konstigt att din dotters kille går med på allt det här!!... förstår han inte att det gör henne illa??

tycker du ska försöka få din dotter att markera tydligt för honom att hon inte accepterar det här mer!!!!

• Teskedsmamman

Ex:et agerar helt fel, hon har inget med deras liv att göra!! Visst kan de umgås för barnens skull men definitivt inte på hennes regler, alla ska få en chans att få vara med och hon har definitivt ingen som helst rätt att ge sig på din dotter, ärligt talat, be dottern säga till henne att hon polisanmäler exet ifall hon fortsätter hota... det hade jag gjort.. Be din dotter spara alla sms så hon kan visa upp för polisen.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.17) BF - 070724
  • black is back

jag har pratat med henne och säkert kommer det att lösa sig; hon är ingen mes tack och lov! känns skönt att hon ändå tänker rätt. tack för råd och uppmuntran folks!!

• AnnanAnna

Din dotter och hennes kille är ju en familj nu, och då måste de tillsammans komma överens om vad som är ok och inte. Jag skulle INTE tycka det var ok om min sambo gjorde massa saker med sitt ex utan mig om hon betedde sig sådär, och jag skulle säkert känna mig utstängd även om hon var schysst.

Det där med "för barnens bästa" är enligt min erfarenhet något många kör med för att få ex-partnern att gå med på deras krav och förslag. Fult som f-n, men det verkar funka på allt för många.

• Linda357

din dotter ska stå på sig och absolut inte köpaxet oförskämdheter.
    att vara bonusmamma är nog inte det lättaste.
    det finns absolut ingen anledning för hennes pojkvän och xet att vara på tumanhand å göra familjesaker, å det är det hennes pojkvän som måste göra klart för henne(xet), han ska stå på din dotters sida och visa att han inte tollererar sånt beteende å stå upp för henne.
    xet har inte accepterat att deras förhållande är slut å gör allt för att förstöra, dom måste ha en bra kommunikation å vara starka tillsammans.
    mitt x har en ny flickvän(å jag pojkvän), mina barn tycker mycke om henne och jag är glad för deras skull och att hon finns i deras liv, hon har inga barn sedan tidigare så jag förstår att det kanske inte alltid är så lätt för henne heller(som för min nya), så din dotter gör det bra. peppa henne.
    lycka till.

• Fialotta 85

Befann mej precis i din dotter situation för ett tag sen.
    Jag stt ensam hemma hos min sambo på midsommar afton med mina barn och han åkte i väg hem till sin föredetta med sina barn och firade där...

Faaaan vad arg jag var..
    Men jag tror att bara din dotter står på sig så kommer allt att lösa sig..
    Jag tror at din dotters kille gör det han gör för att han har skuld känslor över separationen och tror att han skonar sina barn genim att umgås mycket med barnens mamma..
    Fel!!!!
    Barnen måste få veta att det inte längre är mamma och pappa och att papppa är kär och älskar din dotter och att han inte komer bo med mamman eller ha semester med henne och liknande..
    Detta är JÄTTE viktigt..
    Med våra barn 5,4,3,2, år så var det bara att vi sa det och visa det genom att det var han och jag som gjorde saker i hop och hon fick göra sina saker i hop med barnen...
    Visst kan man fir barnens födelse dagar ihop eller träffas en snabb stund på jul afton men jag tror att man ska sakta men säkert visa barnen att nu är man en ny familj...eller 2 familjer rättare sagt...
    jag vet inte om det jag skrivit hjälper..
    Men för oss fungerade detta och denna midsomar så kommer jag INTE sitta ensam hemma för nu ska han fira med sin familj och den består av MEJ och alla våra barn..

Svar på tråden snälla ! allas er åsikt