• dipmix

"överlenvadslåda" till fattig student!

Hej allihopa!

Behöver Er experthjälp för en 20- års present till min lillebror. Han är fattig student o det han behöver är väl pengar. Men det är ju så förbaskat tråkigt att ge (fast ganska trevligt att få iof...) Hursomhelst så tänkte jag iallafall slänga ihop en bra att ha låda, med diverse saker i som man behöver men som är så tråkigt att lägga sina sista kronor på. En liten överlevnadslåda alltså! Det jag kommit på hitills är: toalettpapper, glödlampor, diskmedel, diverse konserver, nudlar, några öl och... tja, som ni märker är uppfinnelserikedomen inte på topp... Det är här ni kommer in, ös på med braiga grejor! Tack för hjälpen!

• Svar på tråden "överlenvadslåda" till fattig student!
  • Vilhelmina

Jag förutsätter att han har flyttat hemifrån, eller till studenthem: En skruvmejsel och en liten tång är alltid bra att ha. Värmeljus.

• Apif la deuxième

Resorb och huvudvärkstabletter

• etanol

Receptbok med billiga maträtter
    Stearinljus
    Förfrankerade kuvert, skrivpapper och några pennor

Fast jag har ett bättre tips på en bra present ifall du är intresserad?!

• dipmix

Ja, han har flyttat, delar lägenhet med storebror. Massa bra ideer, tack!

etanol: *nyfiken*

• Kinne79

Kokbok
    shampoo o balsam
    duschtvål
    deo
    rakhyvlar
    värmeljus
    vin
    pasta
    slitztidning
    m.m

• JsN
    God olivolja och lite kryddortvål, shampoorakhyvlar, raklöddertandborstar och tandkräm

(Min mamma brukade alltid ge bort en sån låda från tomten i julklapp. Tråkiga saker man behöver och lite vardagslyx som man kanske inte annars kostar på sig) 

*hälsosamt lat*
  • arev76

Finns massa goda grejor på IKEA, pasta, pesto, balsamvinäger osv....inte så dyrt heller :)
    Kram Vera
    Ps. kul idé, tror att det kommer att uppskattas!.ds

Svar på tråden "överlenvadslåda" till fattig student!