• Rokka Jill

vad tycker du/ ni om lidl?

jo jag handlar där. ganska mycket.. men ibland blir man lite färgblind.

• Rokka Jill

Alla ni som påpekar detta med IMPORTEN att den e MILJÖfarlig..

ett bra exempel. Är SPANSKA tomater bättre än SVENSKA. då det kostar mer i energi att göra svenska tomater på fejk vis, än att transportera det från Spanien.. Bara så att ni vet..

Sen dessutom den dumme svensken som köper "svensk öl" i TYSKLAND (??).. Dessutom skickar nästan varje idiotföretag en kartong till norge bara för att den ska gå över gränsen o få en stämpel så att de får EU bidrag..

Så snacka inte..

• Rokka Jill

För många är just 6-10:- avgörande.
    O ärligt talat.. De som blir illa behandlade av sina chefer.. asså.. Då kan jag meddela att ni aldrig ska sätta er fot på First hotell planetstaden i Lund.
    Cheferna bor på hotellet.
    De anställer bara yngre personal, inte de med erfarenhet.
    Kör slut på dom helt. arbetspassen e 9,5 timmar långa.
    man får ta rast när man "kan ta" så ingen garanterad rast på de timmarna.
    Stackars kocken (bara en kock)
    fick jobba till halvtolv på natten. Sen sa chefen "du måste hoppa in imorgon.. Vi har kris.." så han fick börja 05.05 morgonen efter.
    Detta fick han göra 3 ggr inom kort tid.

Jag fick ha hand om frukostbuffén. HELT SJÄLV. med 38 gäster. inte nog med det. Jag fick ha hand om receptionen samtidigt. Så jag skulle kolla att allt fanns, plocka disk o samtidigt checka ut hur mycket folk som helst. Jag lyckades. men efter mitt pass var jag så utmattad o slut att jag grät.

Jobbade man över så fick man inte extra betalt. "du får gå när du slutar.." men med tanke på att vi var HELT underbemannade så ville man inte "lämna över" jätte mycket jobb åt den som kom. så typ alla jobbade över ca en halvtimme varje gång, men ingen fick extra betalt.

Facket brydde sig inte, Fast vi alla kontaktade dom.

Så helt jävla ärligt talat.. jag SKITER I om en chef tvingar på en röd scarfs jävel på en kvinna..

på "vår" lidl har jag aldrig sett en scarfs jävel.
    o all personal e jätte trevlig!
    o på köpet kan man handla billig mat.. ja jo det överväger mycket.

Svar på tråden vad tycker du/ ni om lidl?