• Ciccin3

vad tycker du/ ni om lidl?

Nä, fifan för den butiken.
    Kollade in när den öppnade i Uppsala, kom på fort att det inte var något för mig.

Sen när sambon jobbade i Norge och jag var där i tre veckor så kunde vi bara handla på lidl, det var det som låg närmast i hålan vi hamnat i.
    Jag höll på att få frispel. Konstiga märken, sockerkaka som håller i två år. Man får cancer bara man kollar på grejerna.

Och VAD är grejen med deras sjuka system i kassan?
    Ett jäääättelångt band att lassa upp varorna på. Och sen måste man kasta ner allt i påsar fort som fan när man har betalat, eftersom man bara kan vara en åt gången som packar, nästa kund får liksom vänta. KOKO?

Det är att säga till sina kunder "Jaja, SKYNDA dig nu, vi har fått dina pengar, chop chop!"

Skulle aldrig handla på lidl här hemma, never.

Dessutom har man ju hört om att de har helt sjuka regler för sin personal.

Lit de parade
  • Ciccin3
    Linda1976 skrev 2007-02-08 13:06:50 följande:
    Tycker det är en riktig skitaffär, med uselt sortiment, usla kassor och tråkig miljö. En gång, aldrig mer. Jag betalar gärna för kvalitet, och det är inget jag får på LIDL. A true lady never travels behind less than twelve cylinders.

Bingo!

Jag trodde inte att lidl skulle bli särskilt långvarigt i Sverige. Butikerna är usla, och Svenskar brukar vara villiga att betala lite mer för kvallité.

Lit de parade
  • Ciccin3
    Linda1976 skrev 2007-02-08 13:09:37 följande:
    Ciccin: Så har det gått med 1 miljard i förlust också, i Sverige. A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
    Aha! Ja men då hade jag rätt då
    Lit de parade
  • Ciccin3
    helenagbg skrev 2007-02-08 13:10:35 följande:
    I tyskland får man inte gå på toa hur många gånger som helst. men om man har mens så får man ha en liten röd scarf så att alla vet att man måste gå på toa när det behövs. :-O
    Hahaha! VA??

Då skulle jag ha en röd scarf jämt, och skulle chefen protestera så skulle jag säga "Ska du undersöka saken närmare?"
    Lit de parade
  • Ciccin3

Ingen som handlar på lidl som tycker det är sjukt att gynna butiker som skeppar hit varor som vi själva har gott om?

Lit de parade
  • Ciccin3
    Sallisen skrev 2007-02-08 14:43:14 följande:
    Ciccin3 skrev 2007-02-08 14:41:23 följande: Ingen som handlar på lidl som tycker det är sjukt att gynna butiker som skeppar hit varor som vi själva har gott om? Lit de paradeNej. För det är ju underligt att det går att skeppa hit varor och ändå sälja billigare än svenska varor? Nåt måste alltså vara konstigt med det svenska systemet...
    Ja, som ett exempel kan vi ta köttindustrin som Scan flyttar från Sverige till polen.

Svenska kossorna slaktas här, skeppas dit, styckas där, packas där, skeppas tillbaks.
    Gissa varför det blir billigare.

En polack vill ha 10 kronor när svensken vill ha 100 kronor för arbetet. Att inte köpa Svenskt gör att fabriker flyttar sin verksamhet utomlands.

Den Svenska bonden vill ha 4:- för mjölken, den polska vill ha 50 öre.

Går över mitt förstånd att man inte gynnar de svenska.
    Lit de parade
  • Ciccin3
    tilda den vilda skrev 2007-02-08 14:53:44 följande:
    hej igen jag tror inte att allt vi köper på ica eller coop är svenskt jag är inte riktigt säker på detta men ica`s bindor eller trosskydd är tillverkade i israel nåt är det ialla fall .ica`s egna varor tex skona tvättmedel är tillverkat i danmark.visst är det bra att gynna de svenska företagen tex arla men de är så stora så det gör inget. förresten findus torskfile hur var det med den ? jo den rensas o förpackas i kina snacka om att det skeppa runt halva jordklotet. .Ärligt talat handlar du/ni bara svenska varor (inte bara mat) kläder ,skor Vart tror ni att skopunktens skor tillverkas nånstans?
    Nej, jag handlar inte bara svenska varor, men jag gör det i den mån det går.
    Jag köper svensk fläskfilé ist för den danska och betalar en tia mer per kilo.
    Jag köper ALDRIG Icas eget märke, och blir skitsne när de plockar bort varor i hyllan för att få plats med sitt eget. Jag ser inte fram emot deras framtida monopol.
    Jag köper Svenska tomater när de finns, gurka osv.

Men när det inte finns svenska tomtater så låter jag inte bli att köpa tomater, utan köper av det som finns iaf.

Findus torskfilé skulle jag inte stoppa i mun, så den saken gäller inte mig.
    På skopunkten köper jag inte mina skor, så det gäller inte heller mig.

Jag är medveten om att allt inte tillverkas här, allt går inte att få svenskt. Men i den mån det går så köper jag svenskt. Inte ett dugg svårt.
    Lit de parade
Svar på tråden vad tycker du/ ni om lidl?