Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

vad tycker du/ ni om lidl?

Jag tycker det är OK.

Min systers make, som är etableringschef för Lidl, har i många år nu sakta men säkert vant in oss vid Lidl och nu köper vi t e x all mjölk där och vissa köttprodukter.

Jo, vitlöksbrödet och klyftpotatisen är jättegoda där!

• Fidelis ad urnam

Sodaspring:
    Det kan hända i vilken butik som helst!
    Vi köpte bröd på Coop som möglade 3 dgr innan utgångsdatum.
    Vi köpte bröd som ska tillagas i ugnen på ICA som var mögligt en månad innan utgångsdatum.

Lidl får inte andrahandssortering, de får samma typ av leveranser som alla andra butiker.

• Fidelis ad urnam

Jag vet inte vad som stämmer eller inte stämmer angående arbetspolitiken.
    Men min halvbror arbetar på en av Lidl butikerna i sthlm och trivs som fisken i vattnet.
    Min svåger är etableringschef för Lidl och han älskar sitt jobb och har aldrig hört någonting om usla arbetsförhållanden.

Med det säger jag inte att ALLA lidlbutiker är bra att arbeta i, det är nog som alla arbetsplatser. Vissa suger och andra är jättebra.

• Fidelis ad urnam

Grenadjären:
    Att ens orka lägga så mycket energi på att avsky en AFFÄR! *skrattar*

• Fidelis ad urnam

Grenadjärven:
    Och det du känner dig manad till att berätta, är det fakta eller hörsägen?
    För min svåger är etableringschef på Lidl och min halvbror arbetar på en av Lild butikerna i Sthlm och de trivs väldigt bra båda två.

• Fidelis ad urnam

Och jag har nu pratat med min halvbror som jobbar på golvet i en Lidl butik och han har heller aldrig vare sig sett eller hört talas om röda scarfs.
    Han älskar sitt jobb.

• Fidelis ad urnam

Jag gillar deras kassasystem, det är effektiviserat.
    När man handlar på Coop eller ICA blir det allt som ofta stop då folk packar så himla långsamt, så blir det aldrig på Lidl

• Fidelis ad urnam

Linda1976:
    Vi handlar inte ofta nog på ICA för att ha orkat skaffa oss självscaning och på coop i Valbo har de tyvärr inte infört det systemet ännu.

Svar på tråden vad tycker du/ ni om lidl?