• Supermamman71

Namn Skorpan

Tycker ni man kan döpa en son till Skorapn.

Finns 10 st med detta förnamn i sverige men ingen som har det som tilltalsnamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-08 11:25:30:
    SKORPAN

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn Skorpan
  • Miramis 1980

Ja, det kan man väl om man vill...Även om jag inte skulle göra det...

It´s the smells you får take...
  • softmamma

Det är väl upp til var och en vad ens barn sakll heta men vårat marsvin heter så!!!

• Kia82

Nä det tycker inte jag, Skorpan är ett smeknamn.

• Elin 86

Det är gulligt på en liten knatte, men men

• tina87

visst sött..när dem e små..men tänk när dem kommer upp i tonåren...det lär bli bli mobbing=/

• Soffis79

Jag tycker det är ok som smeknamn men inte som tilltalsnamn. Man måste tänka lite, barn kan vara rätt grymma mot varandra ;)

• Nässla

Hmm tycker det skulle kunna passa på en hund!

• Aprilbäbis

Nej...dessutom tycker jag isf d låter mer som ett tjejnamn.

• Pernilla3

Nej..är nog inte speciellt kul att vara över 5 och heta Skorpan. man får nog tänka litgulligt. Barnet ska ju leva med namnet resten av sitt liv.

• Fluffisarna

Hm...
    Inte ens "Skorpan" heter ju skorpan. Han heter ju Karl om jag inte missminner mig.

Smeknamn kan ju vara vad som helst...

• svensdotter

skorpan hette min maja när hon låg i magen då ALLA utom 2 trodde det var en pojke..

• mariah81

Skorpan hette mitt lilla marsvin... Passar mer som ett smeknamn isåfall än ett tilltalsnamn tycker jag. Men smaken är som baken....

• Linndan

stackars den som DÖPS till skorpan. okej att bli kallad av nån kompis eller så, eller att en hamster kan heta det, men en människa, hur tänker man som förälder då?

Svar på tråden Namn Skorpan