Bromölla
Jag eller snarare vi funderar på att flytta och det verkar som om sambon kan få jobb i Bromölla. MEn hur är det där, är det ett bra ställe att bo på, hur är det med jobb som för mig som undersköterska? Är det bostadsbrist?
Tack på förhand
Jag eller snarare vi funderar på att flytta och det verkar som om sambon kan få jobb i Bromölla. MEn hur är det där, är det ett bra ställe att bo på, hur är det med jobb som för mig som undersköterska? Är det bostadsbrist?
Tack på förhand
Ingen som bor där som kan hjälpa mig?
Hej! Nej, men jag har bott där. När jag var ett år.
Jag har många släktingar där och det är väl som vilket litet samhälle som helst. Nära till roliga Kristianstad också.
Undersköterskor brukar väl få job ganska lätt. Ni är ju eftertraktade!
Lycka till med den ev. flytten!
Ligger som sagt nära Kristianstad som är en helt ok shoppingstad. I bromölla finns sveriges finaste bio. www.filmpalatset.se
De har juste simhall. Vet ej så mycket om hus och så, kolla hemnet.se
Lycka till!
Jag har bott i Bromölla hela mitt 35-åriga liv. Eftersom jag inte funderat på att flytta härifrån antar jag att det är bra.
Om du är undersköterska bör det finnas jobbtillfällen. Åtminstone som personlig assistent.
Någon bostadsbrist tror jag inte det är här. Det största hyresbolaget har nästan alltid något ledigt.
Välkommen hit ifall ni flyttar!
Jag har bara bott här sedan midsommar förra året, med andra ord är jag ännu ngt nyinflyttad.
Innan jag o sambon bestämde oss för just här så kikade vi runt på flera andra ställen. Men så hittade vi "vårt" hus o slog till något vi inte ångrar.
Tycker att här finns det mesta fin natur o skog, badstrand, skolor, dagis, läkare, affärer o sedan har vi Böckmans med godaste fikan i stan, Markislagret med alla sina prylar o Möbelbutiken
Nära till Kristianstad med shopping, o sedan är det ju nära till Åhus med
Har svårt att tro att ni kommer att ångra er om ni flyttar.
Det enda jag saknar är att kunna ta mig snabbt till Köpenhamn men så har jag alltid rest över flera gånger i veckan.
Hej!
Är också relativt nyinflyttad. Min gubbe kommer härifrån så jag har typ inget val än att bo här. Jobbar som undersköterska i Åhus och har inga planer på att söka jobb här eftersom jag har ett jobb jag älskar. Dock är det ett jävla pendlande.