• Soanre

Att lämna sjuka barn på dagis?! Vart går gränsen för er?

Läs denna !! Asbra tycker jag.

Vart går gränsen för er föräldrar vad gäller *att ha sina barn hemma vid förkylning och andra åkommor*?

www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,987133,00.html

Lämnar du ditt barn på dagis när det rinner en massa snor i näsan? eller går gränsen vid febern? eller om barnen är allmänt trött?

Vart går din gräns?

Har du någon gång lämnat ditt barn på dagis trots att det varit på gränsen och varför?

• Svar på tråden Att lämna sjuka barn på dagis?! Vart går gränsen för er?
  • tjej mamman

Jag försöker att se till allmäntillståndet,ibland kanske man måste vara hemma trots att det inte är varken feber eller förlylning,därför att barnet inte skulle orka hänga med i dagis tempot.Andra gånger har vi lämnat trots förkylning för att barnet är piggt.Däremot har vi aldrig lämnat med feber,och alltid väntat 2dygn efter magsjuka.Usch ! vad det låter präktigt

• Kissekatt

För mig går gränsen vid feber, all form av magsjuka och så om hon är trött och hängig och inte skulle orka härja och leka som vanligt. Lite snor under näsan tycker jag är OK.

• NeasMamma

Ser jag att lillan är hängig eller har feber så får hon vara hemma. Är hon bara snorig och lite hostig så får hon gå till dagmamma. Hon är snorig nästan jämt nuförtiden så.. Man ser ju om ens barn inte mår bra. Blir hon sjuk där så hämtar jag hem henne. Enkelt. 

Helt sjukt att vissa skickar febriga barn till dagis. Eller om de haft vinterkräksjukan så får de gå dagen efter fast man ska vara hemma minst 48 timmar efter symtomfrihet.
    Bara för att föräldrarna ska JOBBA. Det tar ju aldrig slut då, bara sprids från barn till barn och vuxen till vuxen...

Klockren artikel förresten!

KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • Biobaluba

Eftersom jag är arbetslös så får mina barn vara hemma om dom verkar hängiga. Feber eller inte.
    Jag vet ärligt inte hur jag kommer att göra den dagen jag får jobb.
    Självklart ska barna vara hemma om dom har feber o är allmänt förkylda.
    Men om dom kommer att vara hemma om dom "bara" är trötta..... Ja, det var en svår fråga.
    Skulle tro att jag lämnar dom och säger till på dagis att vid minsta lilla att barnen inte mår bra av att vara där ska dom ringa direkt.
    Jag håller med dej, tjej mamman, oj vad vi låter präktiga

• Walding

lite snor gör mig iget... skulle haft hemma min stora i tre mpnader i så fall för han bli aldrig frisk känns det som.. tror jag kollar almän tillstånder eller feber...

• fantasy

jag lämnar inte om

*barnet är allmänpåverkat

*har feber

*ihållande hosta som förvärras vid ansträngning.

*magsjuka

jag håller honom inte hemma bara för att näsan rinner det gör den mest större delen av vintern ändå

• AmandaPitkänen

Min son får vara hemma vid feber och "annan" sjukdom.
    Men om han bara är lite snorig tycker jag inte det gör något, det är ju faktist de flesta barn mest hela tiden under vintern. Däremot, är det grönt "virus" snor får han stanna hemma.

Han får oxå gå till dagis med lite hosta. Hosta är ju sånt som kan sitta kvar veckor efter en ordentlig förkylning och de på dagis har sagt att det är ok.

Jag tror faktist att jag gör som de flesta föräldrar

• theoIsac

han är hemma om han har magsjuka eller om nån annan i familjen har det, om han har feber eller är allmänt hängig, det märker man ju av på morgonen. om han bara är lite snorig eller hostig men pigg i övrigt får han gå på dagis.

• mludvigs

Håller hemma vid:

allmäntillstånd - dåligt
    feber
    Massor med hosta
    Sovit asdåligt under natten (tänker att han inte orkar med tempot då)
    magsjuka

men håller inte hemma för snor - då skulle han typ aldrig kunna gå vintertid.

Svar på tråden Att lämna sjuka barn på dagis?! Vart går gränsen för er?