• Grus grus

Bilder på era akvarium!

Kan ni inte lägga in bilder på era fiskar och akvarium? Vi har precis köpt fiskar och det skulle vara kul att se hur era har det! En väninna till mig har nästan möblerat sina akvarier med fullt med saker!

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Svar på tråden Bilder på era akvarium!
  • tisteln

Fiskar är härligt! Vet inte hur man gör för att lägga in bilder - menar du i bildgalleriet på den personliga sidan?
    Har ni köpt ett stort akvarium? Vi har ett litet på bara 100 liter, men vill köpa ett hörnakvarium på ca 300 liter - men det kostar lite... Funderar på att göra det efter vi fått ändan ur vagnen och tapetserat i vardagsrummet.

• Grus grus

tisteln - Jag kan inte se ditt bildgalleri!
    Nej, vi har bara en skål. Det känns bra att börja med något mindre. Bild finns i mitt galleri.

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Rigmor Mortis

Neeeej, köp ett större akvarie genast. Skålar är djurplågeri
    (dessutom är det mycket lättare att få balans och sköta ett stort akvarie)

• tisteln

Håller med!! Jag tycker som sagt att 100 liter är lite.. Men det är ok, 80 liter är ganska ok... Och det ska inte vara mer fisk i akvariet än 1 cm fisk per liter. Så jag som har ett 100 liters akvarium får räkna på fiskarna - en neontetra är ca 4 cm lång, så det går åt 4 liter per fisk osv, så får man räkna så det inte blir överbefolkat...

• Metropolis Diana

Skål kan man ha till yngel, inget mer.

Vi har ett 220 liters akvarie och ett typ 45 liters tror jag.

Kul med två olika, sambon har det stora och jag det lilla.

• Endag

Ja fy. Stackars firrar som får simma runt i en liten skål.
    Vi har ett akvarie på 375, men tyvär ingen bild än.. men kommer så snart jag har fotat det

Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
  • josssan84

Då tycker ni väl inte om mig som har detta lilla mysiga akvariumet
    Dock väldigt få fiskar...kanske inte mycket yta att simma på, men i större akvarium simmar det ju fler fiskar.
    Leo -03 & Filippa -06
  • jela1982

har just fimpat mina akvarium för 2 tim sen orka ej med all städning man tröttnar fort fiskar e tråkiga

• jela1982

ett på 100l och ett på 220l tog sån plats då vi måste planera om möbleringen och så det går i perioder det där att man gillar fiskar just nu var vi less

Svar på tråden Bilder på era akvarium!