Inlägg från: Maja Gräddnos |Visa alla inlägg
  • Maja Gräddnos

Analblekning!

Hur kan detta ligga under "skönhet och mode" (ok, jag fattar mode, men inte skönhet), det borde legat under humor!

Vad spelar det för roll vilken nyans huden har runt rumphålet egentligen? Det finns väl (förhoppningsvis ) bara en person som kollar där, och bryr han/hon sig verkligen om hudfärgen?!?

• Maja Gräddnos

Moahahaha!!! *skrattar så jag gråter åt Kanelflickas inlägg*

Men seriöst, skaffa ett clerasil coverstick och smeta in litegrann, det borde väl fungera som 2-i-1, glidmedel och blekande på en gång?

• Maja Gräddnos

Men visst tusan måste man få skratta åt analblekning som företeelse, själv har jag aldrig vetat att det fanns och bara ordet fick mig att skratta!

Sen är jag barnslig, ja, jag skrattar fortfarande åt Styrman Karlssons äventyr. Men min enda andra möjliga reaktion på frågan skulle vara hur förfärligt jag faktiskt tycker det är att vi kvinnor inte ska få ha en enda ynka kvadratcentimeter hud kvar att inte få komlex över. Och då kändes det liksom bättre att bara skratta åt eländet (för det tycker jag det är).

• Maja Gräddnos

Lola Jämtland: Precis! Jag tycker man ska våga låta bli att hoppa på det tåget, för är man väl på det är det svårt att lägga av, fler och fler krav ställs ju på vårt utseende idag. Och när det gäller områden som bara ens älskare kommer att se, så vaddå? De är väl de som man mest av allt ska kunna känna sig bekväma inför och slippa pynta till sig på alla möjliga och omöjliga vis.

• Maja Gräddnos

Lillflickan:
    Enligt vem är det inte ok att skämta om det? Så länge man inte skämtar om ts som person utan bara kring företeelsen, så är det helt ok. Alla kan inte tycka samma saker är skojiga vet du.

• Maja Gräddnos

Papayya: Känna sig läcker/inte läcker pga pigmentering i rumpan? *fattar ingenting* Hur ofta kollar man sig själv i rumpan egentligen? Och vílken usel partner har man inte om han/hon kommenterar ens underliv på ett nedsättande sätt? Då är det nog ett partnerbyte man ska fundera på istället för en analblekning.

• Maja Gräddnos

Ts: Klart du inte ska skämmas. Men faktiskt tycker jag du borde fråga dig till vilket pris du vill vara "fin". Är det inte bättre ibland att avstå från att förändra sig överallt och istället tänka "jag väljer att ha en avkopplad syn på åtminstone en liten del av mitt utseende".Efter du har gjort blekningen, fått silikon, blivit helvaxad....ja, sen då? Jag lovar dig, hittar man fel tillochmed på sitt anus så hittar man snart något nytt.
    Hoppa av komplextåget istället, det går med lite vilja!

• Maja Gräddnos

Mutski:
    "Kan det vara så att det stack lite i ögonen på alla hemma mammor som inte bryr sig om hur de ser ut...och tycker de har sitt på det torra och har slutat att bry sig om sitt utseende bara för att de har man och barn???? "

Jag visste inte att bry sig om sitt utseende = pyssla med sin anal. Men i den bemärkelsen har jag aldrig brytt mig, nej.

TS: Och vilka andras anusrosetter jämför du med? Vad är vackert/inte vackert på ett anus? Och vad ger det dig förutom sveda i rumpan och plånboken att veta att "här går jag med ett blekt anus som bara jag vet om och bryr mig om "(din partner brydde sig ju inte)?

Jag är alltså genuint nyfiken!

• Maja Gräddnos

Lillflickan: Fast det logiska är väl någonstans att man börjar med de synliga attiraljerna först. Jag har svårt att tro att en person som funderar över analblekning inte piffar med håret, använder deo, klär sig snyggt osv osv. För mig låter det som den sista åtgärden på en redan hårt modifierad kropp.

Svar på tråden Analblekning!