Inlägg från: Flutterby |Visa alla inlägg
  • Flutterby

Analblekning!

Lola: Klart att det vore bättre att gilla sig själv precis som man är, men hade du sagt det till en tjej som ville färga håret(kemikalier där också ju), förstora/förminska brösten, operera näsan/öronen, eller något annan förändring av utseendet?

Jag sitter också o fnissar gott åt en del av inläggen här, men tycker också att TS fått enhel del tykna o trista svar.

• Flutterby

Lola: Men så har det ju alltid varit! "Redan de gamla grekerna" höll ju på med olika skönhetsingrepp. Egyptierna använde krossade skalbaggar o annan ohyra som smink och formade spädbarnens skallar så de blev toppiga, kinesiskorna lindade sina fötter för att de skulle bli så små som möjligt, på 40-talet(50-talet?) fanns näsformare att köpa, blekmedel för fräknar etc. etc. etc. det är väl en naturlig(eller måhända onaturlig) utveckling att skönhetsbehandlingarna blir fler och fler?

• Flutterby

Lola: Sedan kan jag hålla med om att utvecklingen inte är så positiv, med tanke på skönhetsideal, men jag förstår att det blivit så. Vi lever ju i ett mediasamhälle i dag och nya trender skapas och sprids snabbt.

• Flutterby

Undrar hur många som i och med denna tråd kommer att syna sig själva i spegeln i kväll?

Svar på tråden Analblekning!