Vikt och längd på 1 månads bebis?
Tänkte bara höra efter hur längden och vikten var/är på era enmånaders bebisar? Någon som vet ungefär hur mycket de ska ligga på?
Tänkte bara höra efter hur längden och vikten var/är på era enmånaders bebisar? Någon som vet ungefär hur mycket de ska ligga på?
Det går ju knappast att jämföra.
Jag har tre barn o alla har varit olika vid 1 mån. Och även vid födseln (även om två var exakt lika stora)
Här kan du se en ganska bra lista.
Men läs det som stör överst där det står att det barnen blivit lite större numera
netdoktor.passagen.se/
o för pojkar
netdoktor.passagen.se/
När min son var 1 månad gammal vägde han 5360 g, hade huvudomfång på 38,8 och var 59 cm lång! Men så var han stor när han föddes också, 4630 g, 56 cm och hade huvudomfång på 36,5 cm!
Oj såg nu att 1 mån inte finns med (antagligen för att det skiljer så beroende på födelsevikt)
Min 1a vägde vid 1 mån 4.490 o var 57 lång
tvåan vägde 5.060 o var 56 lång
Trean (tjej) var 4100 o 53 lång
Undra om min tjocksmock slår rekordet ;) Han väger 5530 och är 55,5 cm lång. Skrattade gott åt apaqnirk, jag har nog också grädde isf :p
våran going blir en månad på söndag, i torsdags vägde hon 3796 gram och 51 cm lång
Thea vägde 2800 g vid 1 månad. (Vägde 2370 vid födseln.)
våran älskling är idag en månad. är 58,5 cm och väger 5750 gr
Max vägde 6780 gram och var 59 cm när han var en månad och tre dagar. Vägde 4350 g och var 55 cm vid födseln.
Nu är han tre månader och väger tio kilo....
Milton var 49 lång och vägde 3150 gram när han föddes.
En månad gammal var han 56 lång och vägde 5005.
Han växer så det knakar, nu är han två månader, 60 lång och 6440 gram...=)
Det finns väl inga "rätt & fel" vad gäller bebisar. Var & en har sin kurva...=)
Min son är en månad imorgon..igår vägde han 4536 och var 56 cm...