• Fidelis ad urnam

Fint eller hemskt att göra ett fotoalbum med begravningsbilder?

Jag går just nu igenom våra sista fem flyttkartonger som ännu inte har blivit uppackade sedan vi flyttade in här i April.
    I en av kartongerna hittade jag lådor med fotografier som togs på killens mammas begravning för 5 år sedan.
    Jag tycker det känns hemskt att de har blivit liggandes längst ner i en låda under så lång tid och tänkte nu köpa ett fint album och sätta in dem i för att sedan ge till min älskling.

Tycker ni att det är en fin sak att göra eller är det en hemsk sak att göra?

• Svar på tråden Fint eller hemskt att göra ett fotoalbum med begravningsbilder?
  • Fru Humla

jag tycker det är fint...man vill ju minnas även om det är jobbigt....

• Nussen

jag tycker de e fin att göra så, jag hade satt in kort först när hon var barn och sen fram till begravningen så man får se hela hennes liv. sånt tycker jag e jätte fint att göra.

• ErnieBernie

Tycker också det är en fin sak.....

• Fidelis ad urnam

Då gör jag så. Ska ner och köpa ett fint album bara

• menu

jag hade inte gjort sådant till någon annan, inte liksom din grej såvida ni inte varit tillsammans i typ 20-30 år å haft väldigt god kontakt med hans mamma osv..

• Fidelis ad urnam

Men frågan är vilka kort man ska välja.
    Det finns en närbild på killen från begravningen där man verkligen kan se hur världen har rasat kring honom. Har aldrig så tydligt sett sorg i en annan människa som man ser det i hans ögon på den bilden.

• Nussen

kanske inte ska ha den bilden, jag tror inte jag hade velat se mig själv så förstörd, men ta dom andra.

• Jenny1

Jag skulle nog inte ha satt in de i ett album. Köp en fin ask, som du lägger korten i... Bilder från begravningar där man öppet visar sin sorg är inget jag vill ha familjealbumet, till allmän beskådan...
    Om han velat ha de i ett album, hade han nog satt de där själv.

• Fidelis ad urnam

Jenny1: då du inte känner min sambo så har du ingen aning om vad han vill eller inte vill eller skulle ha gjort.

Du tror väl inte jag ska sätta in dem i ett familjealbum?!
    Jag ska köpa ett fint litet album som de ska in i, ett personligt album.
    En låda, ja det är ett bra sätt att nöta korten på.

Nussen: Nej jag tror jag väljer bort alla kort som är för sorgsna.Har några kort på hans mamma från det att hon var liten också samt några kort hon tog på sig själv i en studio innan hon dog, tror jag tar med dem också.

• Majsan70

Hmm??

Jag tillhör dem som inte alls kan fatta att man tar bilder vid begravningar överhuvudtaget. Hade nån dessutom satt in kort i ett album för att ge mig så hade jag undrat faktiskt. JAg vill absolut inte ha kort från min pappas begravning.

Svar på tråden Fint eller hemskt att göra ett fotoalbum med begravningsbilder?