• aniratac

Vem är Knuffodragen?

Är det någon som vet vem Knuffodragen är? När jag var yngre så hade vi ett kortspel hemma där man skulle spara på olika familjer. En familj var "fem fyrfota" och i den ingick Knuffodragen. Det är en get som har huvud både fram och bak kan man säga. Vi visste aldrig vem det var och jag är fortfarande nyfiken. Jag har sökt på internet på google men jag har inte fått fram något. Om ni söker på google och trycker på bilder får ni fram hur han ser ut.

• Svar på tråden Vem är Knuffodragen?
  • Footwing

Knuffodragen var ett djur i böckerna om Doktor Dolittle, han som kunde prata med djuren. Har för mig att Knuffodragen var nåt antilop-liknande..

• aniratac

Footwing: Är det en bilderbok eller är det en vanlig bok? Vad har knuffodragen för rlo i sammanhanget?

• kissmekate

Coolt!

Sen fanns det ju "Professor Moriarty" också och det var så svårt att uttal... I spelet alltså

• aniratac

Haha, jag kunde inte säga paspatou (nu kan jag väl inte skriva det) utan sa alltid pasparout och det hänger med fortfarande. Vet du vad spelet heter?

• LottaGumman

Japp "Knuffodragen" var en slags dubbel lama kan man säga. Hade filmen Dr. Doolitle med Rex Harrison inspelad när jag var liten på 80-talet, så jag kommer väl ihåg hur den såg ut. Har dock inte spelat spelet.

Så kom Alvar... 060823 ♥
  • SillyCelie

Hej!

Det spelet hade vi också hemma när jag var liten men det försvann mystiskt i en flytt. Jag har letat med ljus och lykta efter just det spelet. Vet du vad det hette?

• piano82

Haha! Vilken rolig tråd! Jag spelade också detta spel på somrarna med släkten i min sommarstuga som barn, det var jättekul! Även min bror och jag hade problem med att förstå oss på fem fyrfota och knuffodragen och vi pratar om detta än idag! Så himla kul att se att andra hade samma funderingar haha!!

Svar på tråden Vem är Knuffodragen?