godaste skolmaten?
vilken maträtt/maträtter tyckte du var godast i skolan.
mina favvisar var:
Fisk med den vita goda såsen
Pasta med skinksås
köttfärsås å spagge
vilken maträtt/maträtter tyckte du var godast i skolan.
mina favvisar var:
Fisk med den vita goda såsen
Pasta med skinksås
köttfärsås å spagge
Ris och currygryta
Pasta och köttfärssås
Lasagne
Korvstroganoff
Åh, när man minns tillbaka var mycket gott! Men knappast då....
Godast tyckte jag att lasangette, fiskpanetter med massa citron, köttsoppan, pyttipannan, ärtsoppan och köttfärssåsen var. När vi gick i ettan och tvåan (lääääänge sen) fick vi grillad kyckling. SÅÅÅÅ gott!!!
Någon frågade efter de fiskpanneter man fick i skolan. De finns att köpa för resturangkök. Jobbade förut som kock i fyra år och då kunde man beställa dem via grossisterna. Åh, så gott det var att äta det igen!!!!
Fisken (panerad i olika stora bitar) och den kalla såsen!!
Korv Stroganoff
Tonfisksallad, ris och rosa sås.
Spagetti och köttfärssås
Pasta med ost- och skinksås
Korvstroganoff
Korv Stroganoff, fiskpanetterna med remouladsåsen och även spaghetti och köttfärsås. Men milanesesoppan med god limpa och ost var och hur gott som helst. Och jag älskade den stuvade spenaten! Åh vad gott det var.
puffar
Pannkakorna var min klara favorit!
Alltså, hur får man tag i sådana goda pannkakor någon annanstans??
Gillade även risgrynsgröten, fiskpanetterna och vårrullarna. Men utöver detta så hade jag mycket svårt för skolmaten!
80-talsklassikern pizzafisk tyckte jag om!
Jag gillade det mesta, det är enjklare att räkna upp det jag inte tyckte om:
spenatsoppa
skinksås och potatis
leverbiff
kokt fisk med äggsås
varm tonfisk med dillsås
risgrynspudding
Blääää!
Resten tyckte jag var rätt gott!
fast favoriter var nog:
laxgratäng,
ris och köttfärssås (spagetti serverades inte i matis i vår stad på 80-talet)
och
kålsoppa med fläskkorv.
Spag Bol alla gånger!
Fisk med remoladsås...mmmm
Sussies delikatess, kallad så efter min granne som var mat-tant på vår skola. Skulle ha bett om hennes recept innan hon flyttade, den var sååå god!
Korvstroganoffen var alltid god
Värst:
halvkokta potatisar, gahh!
ungsbakad fisk
fiskbullar, urk
Pasta med skinksås
Lassagne
Stuvade makaroner och korv
Hamburgare
Det var det jag gillade mest, men det andra gick att äta också.. men va inte nån stor favvo för mig!
Det värsta var nog potatis mosen, som såg ut som soppa på tallriken..
Pannkakorna, eller ugnspannkaka tror jag det var...den var saaa god! Rektangulara bitar fick man, serverat med flask vid sidan om (som jag inte brukade ata)
Nagon som kanske har recept pa de ugnspannkakorna?
Makaronipudding
Ugnspannkaka
Fiskburgarna
Milanese-soppa
Tjaa det är nog de rätterna som jag kan sakna mest, de var ju supergoda ju *smask*
men hallå!
Kokt höns med ris och currysås! va ju så gott så man satt kvar hela bambarasten, haha
annars gillade jag det mesta, men inte mandelfisk, kokt med äggsås eller grönsakssoppa
knäpp man e. när man gick i låg-och mellanstadiet så hade vi jättegod mat, den lagades i köket i skolan. då klagade man och tyckte att maten va äcklig..sen när man bytte till högstadiet när det va storköksmat, då klagade man över det och ville tillbaka till den förra skolan. sen näör man bytte till gymnasiet längtade man tillbaks till högstadematen, hahaha. fast i de 2 gymnasieskolor jag gick i så gick ju maten knappt att äta oftast..
Fisken med kallsås
Den krämiga lasagnen (tror den var vegetarisk)
korvstroganoffen
Så gott!
puffar