• Fillay

Svorska barn, NY tråd..

Da kan jeg jo jeg åpne ny, med et ekte norskt innlegg

Jeg tror jeg kopierer en del av det som sto i første innlegg i forrige tråden:
    "Här pratar vi om allt mellan himmel och jord. Norska/svenska barnsånger - vad vi längtar efter hemma... Hur vi kämpar med FK/Trygdekontoret och andra myndigheter. Medborgarskap... ja, och allt annat man kan tänka sig..."

Så vær så god, prat i vei!!

• Svar på tråden Svorska barn, NY tråd..
  • Hilti

Da hopper jeg inn först

Skulle hatt tips på lette korte norske barnesanger, noen som har? Selv har jeg så dårlig hukommelse at den eneste jeg husker er "bä,bä lille lam"

Allting har en ende, pölsa den har to
  • Fillay

Da er alle ti sidene gjennomgått, og alle burde ha fått beskjed om den nye tråden! Både de mer og de mindre aktive!

Så håper jeg mange kommer tilbake til tråden her, som døde litt ut den siste tiden!

Jeg vil begynne med en nyhet herfra Samboeren har fått seg jobb i Sverige fra april! Bare to mån igjen i Norge, så flytter vi til Rimbo, samboerens hjemsted. Så det nærmer seg med stormskritt!

Dere må gjerne fortelle hvordan dere opplevde den første tiden i Sverige/ Norge Hvordan var det å få jobb, å bli forstått, å bli kjent med stedet? Å få venner?

• Fillay

Å, jeg hadde en veldig fin link tidligere med mange barnesanger, men den forsvant dessverre da dataen klikket og harddisken måtte byttes..

Men min sønns favoritter er Mikkel Rev, Lille Kattepus, Alle barna klapper.. Tja, kjenner du til dem eller trenger du full tekst

• Kaxmaja
    Hilti skrev 2007-02-10 10:45:17 följande:
    Da hopper jeg inn förstSkulle hatt tips på lette korte norske barnesanger, noen som har? Selv har jeg så dårlig hukommelse at den eneste jeg husker er "bä,bä lille lam" Allting har en ende, pölsa den har to
    Vad vill du ha för sånger. Jag jobbar ju i barnehage så en del sånger kan jag Mikkel räv, Lille petter edderkopp tex
    Fillay skrev 2007-02-10 10:46:22 följande:
    Da er alle ti sidene gjennomgått, og alle burde ha fått beskjed om den nye tråden! Både de mer og de mindre aktive! Så håper jeg mange kommer tilbake til tråden her, som døde litt ut den siste tiden! Jeg vil begynne med en nyhet herfra Samboeren har fått seg jobb i Sverige fra april! Bare to mån igjen i Norge, så flytter vi til Rimbo, samboerens hjemsted. Så det nærmer seg med stormskritt! Dere må gjerne fortelle hvordan dere opplevde den første tiden i Sverige/ Norge Hvordan var det å få jobb, å bli forstått, å bli kjent med stedet? Å få venner?
    Åhhhh vad kul att flytta. Första tiden här i Norge var jag skit nervös. Förstod ingenting av vad folk sa. Jag började jobba direkt. Som svensk i Oslo är de ju inga som helst problem att få sig jobb Men oj vad nervös jag var varje dag på jobbet. Fattade ju ingenting och allt var så himla annorlunda mot i Sverige. Saknade mamma och pappa otroligt mycke.
  • Yvonne81

Tack Fillay både för öppnade av ny tråd samt att du tog dig tid att skicka länken :) Mycket snällt av dig! he he

• Yvonne81
    Hilti skrev 2007-02-10 10:45:17 följande:
    Da hopper jeg inn förstSkulle hatt tips på lette korte norske barnesanger, noen som har? Selv har jeg så dårlig hukommelse at den eneste jeg husker er "bä,bä lille lam" Allting har en ende, pölsa den har to
    Jag har fått en norsk barnsångbok - vilka låtar vill du ha texten till? Kan man få e-mail för det blir nog lite långt att skriva här... Du kan ge e-mail i inboxen min så slipper du ge den offentligt!
  • Linella

Takk for invitasjonen Fillay, og velkommen skal du väre til Sverige Selv bor jeg i Sthlm men har venner som bor noen mil fra Rimbo, så jeg vet omtrent hvor du skal flytte

For meg var den förste tiden i Sverige litt ensom i og med at jeg flyttet hjem til min davärende kjäreste uten å ha jobb. Men etter et par måneder fikk jeg fast jobb og mange nye venner, og siden har livet bare blitt bedre. Det gjelder å väre litt frempå og både ta kontakt med nye mennesker, og å ta de sjansene som tilbyr seg. Skal du begynne å söke jobb? (Har ikke lest din pres. så jeg vet ikke om du er i mammapermisjon eller hvordan ståa er.)

• Fillay

Linella: Jeg har to barn, og de må først begynne på dagis. Deretter skal jeg søke jobber ja! Gruegleder meg veldig!

Svar på tråden Svorska barn, NY tråd..