Jag gick in i väggen totalt för nästan precis ett år sen. Jag tuppade av i min lägenhet och kunde inte förmå mig att ta mig upp. Hade haft jätteproblem med magen en längre tid, men inte fattat allvaret i det hela. Efter att jag kräkts kaskader så fastställdes det att jag hade början magsår.
Eftersom jag inte hade råd att hämta ut någon medicin, så fick jag en billig protonpumpshämmare, Omeprazol.
Jag blev även beordrad vila och fick 2x3 tabl Lergigan om dagen. Eftersom jag var ensamstående mamma, så följde jag givetvis inte den saken. Jag kunde ju absolut inte ligga neddrogad varje dag när jag var ensam med min son.
Det jag helt enkelt gjorde var att stänga in mig och grabben i tre veckor. Jag gick enbart ut när vi behövde handla och inte annars. Det var tre veckor av sömn och vila och det enda som hjälpte mig. Sen kunde jag inte äta ketchup, juice och starkt kryddad mat. Men huvudsaken är att man inte förlitar sig för mycket på medicinerna utan försöker hitta lugn och ro i sin vardag ett tag. Och att man lär sig lyssna ordentligt på sin kropps signaler. Jag har en mycket lägre stressnivå idag, men jag lär mig att läsa av när jag börjar känna av stress och helt enkelt dra ner på tempot väldigt.
Det är det bästa tips jag kan ge dig! Det funkade på mig och jag har inte haft problem alls med magen efter de tre veckorna.