• estevezz

Ni som slutat snusa/känner nån som...

Ja, ni som slutat snusa eller känner någon som slutat - hurudana abstinensbesvär??

Maken är på tredje dagen utan snus och har undertemperatur, frossa, värk i kroppen, blåsor i munnen, FRUKTANSVÄRT lättirriterad.. Listan kan göras lång. Det är så jag nästan blir rädd att han har något annat i kroppen (typ migrän eller nåt) eller är abstinensen så pass svår? Kan ju tillägga att han har minst 15 års nikotinbegär bakom sig och har slutat helt tvärt. (Så jag förstår att kroppen ropar efter nikotin.)

Någon som vet "hur det känns" att sluta??

• Svar på tråden Ni som slutat snusa/känner nån som...
  • Fille Fjonkan

Att han är lättirriterad beror med största säkerhet på nikotinabstinens. De andra symtomen låter mer som influensa eller annan virusinfektion, dock...

/ Fille med Kisen, 4 år i maj, Tösen, 2 år i april, & Pysen i magen, BF+11
  • Fille Fjonkan

3:e dagen brukar vara värst. Få honom att hålla ut!

/ Fille med Kisen, 4 år i maj, Tösen, 2 år i april, & Pysen i magen, BF+11
  • estevezz

Envis som en åsna - han har nikotintabletter i medecinskåpet men ägrar ge efter. Så envis är han

• ElinMaria

Jag blev extremt lättirriterad, men hade dessutom precis fått veta att jag var gravid när jag slutade så hormonerna gjorde nog inte saken bättre direkt. De övriga symptomen du räknar upp känner jag inte alls igen.

• ElinMaria

För mig hjälpte faktiskt nikotinfritt snus väldigt mycket i början. Blev nästan "beroende" av det ett tag.

• estevezz

Kanske han håller på att bli sjuk i nån influensa tilll på köpet

• Sysse

Min tredje dag var värst, svettades på nätterna = sov oroligt, otroligt irriterad, mm..
    Tredje veckan kom ett litet återfall i form av abstinens, och sen 7e veckan.. Sen har det bara flutit på, nu känns det bara skönt att man inte längre blir sugen efter mat och kaffe osv...
    Jag tuggade mycket tuggummi under den tiden! Det är ju iofs bra för tänderna!!!

Lasten och dygden bor grannar
  • hEmLiGa MoRsAn

det sägs att sluta mä snus är som en heronist ska sluta med heroin! så man får alla dom ebstinensen.. hmm HJÄLP jag som snusar å fundera på att sluta! *ucha*

• pellesmatte

det låter precis som när min man slutade ...men det lungnade sig efter 4-5 dagar.

Svar på tråden Ni som slutat snusa/känner nån som...