fotavtryck...
vill göra fotavtryck md sonen, vet inte riktigt vad jag ska använda för färg.... några förslag?
vill göra fotavtryck md sonen, vet inte riktigt vad jag ska använda för färg.... några förslag?
jag kör med finger färg
jag använder vattenfärg, funkar sådär.. vart köper man fingerfärg?
ska köpa fingerfärg nu då, tack!
Stämpeldyna hade dom på Neo när vi gjorde
stämpeldyna...får man verkligen bort den färgen sedan...eller är de stämplade till 16 års dagen sen...
Fingerfärg funkar nog bäst, ska jag köra med iaf!
Haha.. Klart färgen går bort
vattenfärg......
Vi gjorde med vattenfärg,tösen tyckte de va kul när jag strök på med penseln..kiklade väl..hehe.. De beror väl lite på vad du är ute efter för resultat. Jag gillar när de blir lite slarvigt,men tryckte blev ändå tydligt..o så sött..
Fingerfärg finns på panduro eller leksaksaffärer. Om du ska skicka många kort, tejpa fast korten försiktig på ett bord. Det är bra om man är 2 st vuxna, den ena håller i barnet och den andra tar foten och trycker mot korten. Doppa foten i färg som ligger på ett fat med 2 st gula tvättlappar över, då blir det lagom med färg på foten och du kan göra ca 4 tryck på ett fotdopp. Fungerade jättebra för oss.
Lycka till!
Massor av tack för all hjälp!! Tur att fl finns...eller hur;)
Jag gjorde mina barns avtryck i glasyrfärger på keramikföremål på The Creativity House - gå in dit så hjälper de till med sådant, i lera som de bränner. www.thecreativityhouse.se Helt ofarligr och fläckar inte