• Proppadero

hur värmer ni pulver Nan??

Har precis köpt Nan 1 i pulverform som ska blandas med vatten.Hur blandar ni? Blandar ni nytt varje måltid eller gör ni blandning och sparar i kylen?
    Kokar ni vattnet på spisen eller värmer ni i micron?Måste vattnet koka????

• Svar på tråden hur värmer ni pulver Nan??
  • UWO BaraJag

Jag ger bara en gång per dag oftast och då gör jag iordning flaskan några timmar innan. Har den i kylen och värmer sedan i vattenbad när de ska ha.

Barn 020107 x2, 030830 x1, 060918 (v.31+4) x2, + en bonus 931021
  • Alcarinque

Jag hade kokt vatten (från vattenkokare) uppmätt i flaskor i kylen. en tog jag ut en flaska, skakade i rätt mängd pilver som jag hade i en vällingdoserare i kallt vatten och värmde i micron.

• UWO BaraJag

Sorry!
    Vattnet måste kokas om man har egen brunn. Har man kommunalt vatten ska det vara ok.
    När vi var på neo så gjorde de iordning ersättning till de fullgågna barnen och hade i flaskor i kylen. Så jag antar att det går. Vet dock inte hur länge innan det gjordes.

Barn 020107 x2, 030830 x1, 060918 (v.31+4) x2, + en bonus 931021
  • stenbock77

Tar från kranvattnet borde jag kanske säga. Värmer i mikron och hon har ännu ej blivit sjuk.

• Freiya

vi har egen brunn och kokar aldrig vattnet. vi värmer det i micron till ättemperatur och sen blandar i pulvret.
    iböand har vi värmt upp vatten i vattenkokaren och räknat ut ungefär hur mycket det går åt för ett dygn och blandat det färdigt och sparat i en kanna i kylen. man kan spara det i kylen i 24 timmar iaf.
    tyckte att det löste sej bättre i kokhett vatten..

• Alcarinque

Hmm, sorry, värst vad jag skriver fel ikväll... Jag värmde vattnet först och hade i pulvret sen ska det vara!

• anathema

kokar vatten och har i kylen, sen värmer jag i micron och när det är bra temp så har jag i pulvret

• hammarby

Jag kokade vattnet de första tre månaderna för att vara på säkra sidan (även fast vi har kommunalt vatten). Jag mäter upp färdig mängd vatten i flaskorna och har i kylen och så har jag uppmätt pulver i vällingdoseraren. Jag värmer flaskan i micron och häller i pulvret, skakar och serverar!

• Barn av kärlek

Jag kokade upp vatten, ca 1 l i vattenkokaren och så hällde jag upp vattnet i en tillbringare och lät det svalna innan jag ställde in det i kylen.

När det sedan var dags för att äta så hällde jag upp rätt mängd vatten i nappflaskan och värmde det till ättemp i micron och så i med pulvret på med nappen och skakade och gav.

Svar på tråden hur värmer ni pulver Nan??