• Mamma Mysig

Är libero blöjor verkligen bättre?

Jag köpte coop de var ganska bra, 3paket för 185 kr, billigt o det var 70 i varje paket,
    sen köpte jag libero för att ha till natten tänkte jag, även om inte coop var dåliga så tänkte jag testa om libero var bättre.

Libero kostar 125 kr paketet (99 om jag köper de på det billigaste stället det var bara 68 i varje paket,

Den störta skillnaden verkar ju vara att libero har mönster på rumpan o det vill man ju inte betala för,

Blöjstorleken det gäller är från 5 kg

• Svar på tråden Är libero blöjor verkligen bättre?
  • Ylwis

det är olika, jag testade ica´s och det gör jag inte om, fick bara byta kläder för det läkte igenom.
    här kostar libero 95:- /paketet....ekonomi paketet alltså och det köper vi på willys

Mamma till Alvyn 051015
  • lieh

Libero kostar 79 kr där jag handlar dem.

Tycker libero är bäst. Passar vår smala tös bäst.

• Nina 73

Det är ju så olika på olika barn! För oss har alla blöjor vi provat läckt utom icas som alltid håller tätt!

• Sing Star

Det är väldigt olika beroende på barnets kroppsform och den ändras ju med tiden. Vi hade Pampers i början, men de luktade lite mysko. Provade Libero men de passade inte vår tjej, läckte som ett soll. ICA:s tycker vi är bra, har inte provat COOP´s. Sist köpte vi Euroshoppers och de fungerar jättebra och är väldigt billiga!

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • S vali s

Varje gång vi testat andra blöjor än Libero såhar lilltjejen blivit knallröd i rumpan eller så har blöjorna läckte så för oss är valet enkelt, vi håller oss till Libero o är 100% nöjda!

Den late får brått när det blir kväll
  • Blå Flygare

Min dotter föredrar libero för att de håller torrt (ytskiktet är torrt fast än blöjas än riktigt tung). Men allas barn är inte så kinkiga, utan nöjer sig med att gå med fuktig rumpa. Å andra sidan har min dotter aldrig blivit röd i rumpan, eftersom hon säger till när det inte är torrt.

Nu har jag dock hittat billiga blöjor på Netto som är lika bra. Kostar 85:- Libero på Willys kostar 95:-.

• Cissela

Ja mkt bättre enligt mej. Köper inga andra. Inga av våra barn har tålt någon annan sort så tack för att de finns säger jag.

• Fighter

Vi kör bara med Libero, tycker dom är bäst. Allt annat sitter dåligt på henne.

• Snorky

ja, jag tycker det efter att jag testat nästan alla blöjor på Neo, mest när han var bebis men även nu när han är äldre. Men det fanns inga alternativ än pampers o libero, hittade fel på alla . O Libero ( och pampers) blir inte dyrare i längden eftersom man så ofta får kuponger. Jag tror aldrig jag betalat fullpris (95:- på billigaste ställena... tex willys, coop forum o ica kvantum här i stan) utan alltid haft kuponger på 20:- - 30:- per paket.

Just coops köpte jag också och testade, är inte alls nöjd med de... har lyckats göra av med 2 paket men har ett som bara står som jag inte har nån lust att använda... de var så tunna o hade ingen bra uppsugningaförmåga! Neo var helt blöt om huden. Har dock inte testat de i mindre storlekar, kanske funkar bättre? men nu orkar jag inte prova nåt längre... nu får det bli libero o pampers i fortsättningen.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Förhoppningar

Vi har en tös på dryga 6 kg. Har provat lite olika blöjor på henne.
    Pampers - ingen hit när hon var mindre - men nu helt ok.
    Libero - superbra upp till 4 kg. Inte fullt så bra nu.
    Ica - värdelösa - men toppen till pojkar enl väninnan.
    Lidl - superbra och billiga. Den blöja vi använder nu. Läcker nästan aldrig.

Men barn är ju olika. Så det är tur att blöjor också är olika.

Svar på tråden Är libero blöjor verkligen bättre?