Vaxa överläppen!!
Jag vaxar ca en gång i månaden ibland varannan, har egentligen inte så mycket men ändå.
Jag använder veet varmvax, förjer instruktionerna, men har klippt ner remsorna så att de passar till var sida om överläppen.
Gör så här
1. Ordna så att du kan sitta vid ett bord där det är BRA belysning, helst sådan så att allt syns väldigt tydligt om du tittar i en spegel.
2. Ordna en spegel som är stor nog och där du med ljusets hjälp kan se minsta lilla strå.
3. Värm vaxet enlig instruktionerna, och lägg fram allt vid bordet + en väl rengjord pinett.
4. Tvätta området som ska vaxas med ansiktstvätt, och ta sedan ansiktsvatten på området. Området ska vara tort
5. Stryk på vaxet med spateln (i förpackningen), tunt lager räcker, i hårets riktning. Försök att spänna ut huden så mycket som möjligt, typ som att du gör en sur min. Lägg på remsan.
6. Håll emot, så att huden inte förjer med när du drar, dra snabbt och så nära huden som möjligt , inte uppåt bakåt utan bakåt - mot hårets riktning.
7. Upprepa (nr 5-6) tills att håret är borta. Men högst 2-3 gånger på varje sida.
8. Om du har hår i mitten också (den sk snorrännan) ta där också.
9. Kolla så att du har fått med allt, ibland brukar vissa hårstrån inte ha förjt med, ta då bort dem med pincetten. Ska inte vara så många.
10. Rengör med ansiktsvatten och stryk på tex lite propyless från apoteket (en kräm som förhindrar infammerade hårsäckar)
Jag har "kopierat" hur de har gjort på salång när jag har varit där. Detta är billigare och lika bra.
det gör inte ont och håret bli INTE grövre.