• Lovisa L

Vi med balkonger!

Nu heter ju visserligen forumet "trädgård" men vi med balkong då  ?

Sambon och jag ska göra fint på vår balkong till våren, några fler så vi kan dela med oss av tips och idéer? Det är ju inte riktigt dags än, men kul att börja planera och kanske införskaffa något  

Vi tänkte lägga trätrall (sådana rutor som man klickar ihop) för att få bort betonggolvet. Vi har sett på Rusta och på IKEA, finns det på fler ställen?

Sen har vi tänkt att kanske ge oss på att bygga ihop en L-formad bänk som ska gå längs kortsidan och en del av långsidan. Det ska vara förvaring under. Någon med tips?

• Svar på tråden Vi med balkonger!
  • en enda ros

Lavolina: Vad kul! Du få se till att köpa trall då

mammab: Oh, det var väl ganska så stor balkong, väl?! eller jag vet inte.. Lycka till med möblemanget/möbleringen af

Själv sitter jag o tittar på när blomfrön groddar sig.... suck. Det är allt jag kan göra just nu pga taskig ekonomi

• Zabka

Vilket härligt balkongväder! Jag har lagt ut lite foton i mitt galleri från igår; jag har grejat massor på balkongen i helgen. Nu måste jag bara köpa en stor kruka till mitt gula hallon som jag köpte igår

• WhiteTrash

Snart snart snart ska jag till ÖB! Blor nog igen trall idag, måste invänta lönen Fundersam
    Men ska kolla om dom har parasoll och lite andra smågrejor Och kanske man kikar lite extra på den där trallen

• WhiteTrash

Åh, så besviken jag är! Har varit både på ÖB och dollarstore. Ingen trall fanns i sikte på ÖB och ingen hade nått kul i balkongväg
    Nåja, det kommer väl fler tillfälllen.

• littletiger

LAVOLINA:

Om du har Ikea i närheten så har dem balkongparassol för 59 kr!

• Mrs Kaffelatte

Är det nån som har något bra förslag på saker man kan plantera?
    Har köpt gurka som ajg ska prova med och som så jag givetvis ha tomater men mer då??

Behöver givetvis inte vara nått man äter.
    Vill ju bara ha en grön och lummig balkong...

• WhiteTrash
    littletiger skrev 2007-04-15 14:27:27 följande:
    LAVOLINA:Om du har Ikea i närheten så har dem balkongparassol för 59 kr!
    Nja... i närheten och närheten... Närmaste är i Hamaranda, jag bor i Piteå.
    Ska göra ett besök där nån annan dag
  • WhiteTrash

haha, Haparanda menar jag!
    Har kollat på parasollerna därifrån och är lite småsur över att inget går att beställa via nätet.

• LCHE

Lavolina, jag bor i Luleå - det var väl typiskt att Kamprad inte lyssnade på sina rådgivare och la IKEA i Luleå Vill handla massa där både till inne och ute men det är ju ett helt företag att ta sig dit. Men jag köpte fina parasoll på Jysk förra sommaren till vettiga priser - kanske de har i år med.

• Dreamsmiley

pratar ni om golv trallen ifrån ÖB?

Svar på tråden Vi med balkonger!