Inlägg från: Polette |Visa alla inlägg
  • Polette

Barn födda i nov 06 !!!

Hej på er alla! ytterligare en november mamma! Benjamin föddes den 7/11, i england. Allt går väldans bra, inga problem alls med skjukdommar eller annat! Ben är en glad liten busunge, som älskar att stå i mammas eller pappas knä och leka i sin babygym. Har börjat ge risgröt på kvällen, då erfarne svärmor trodde att hunger var anledninngen till att han började vakna flera gånger på natten..
    Någon av er "nya" mammor som har lämnat era barn till bsrnvakt än... Vi ska göra i morgon, för första gången och jag är smått nervös ska jag erkänna! kommer gå med mobilen i handen hela kvällen för att inte missa ett samtal!

• Polette

Men hjälp, era bebisar är ju jätte stora. Min lille buse vägde bara 5800g på tremånaders kollen! de sa inget om det och det är inom "ramen" så jag antar att det inte är något att oroa sig för.. Har dockbörjat märka en ökad aptit och därav har vi börjat ge gröt på kvällen nu. Jag är dock lite orolig för att min mjölk inte räcker, brösten är väldigt sällan så stora och fyllda som de brukar vara mellan ammningarna. någon som vet...jag ammar och ammar men inte mer mjölk för det, känns det som! ska man ge mer gröt kanske.. erfarenheter av olika slag välkommnas!!

• Polette

oki känner mig lugn igen...det skiftar mycket på vikterna här! Kanske ska vara glad istället för att man inte har en så tung liten att kånka runt på...-jag som inte har några muskler kvar efter mina lata nio månader!!!!

Måste också passa på att tycka synd om alla er med sjuklingar! vet inte vad jag hade gjort om min lille blivit så sjuk. jag blir svag bara av att han gråter när han är trött....vek som man är.Tror ibland att hormonsvängningarna från tiden precis efter födslen sitter kvar....! och som tur är har vår lille aldrig varit sjuk, peppar peppar... KRYA PÅ ER!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!